محققان ژاپنی به دنبال معمای بیمار نشدن خفاش ها

محققانی از دانشگاه توکیو با هدف بررسی دلیل بیماران نشدن خفاش ها زندگی آن ها را بررسی کردند. خفاش ها معمولاً با ویروس ها زندگی کرده اما هرگز بیمار نمی شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خفاش ها یکی از منابع اصلی ویروس های جدید مانند کرونا ویروس، ویروس هندورا، ابولا، کرونا […]

محققانی از دانشگاه توکیو با هدف بررسی دلیل بیماران نشدن خفاش ها زندگی آن ها را بررسی کردند. خفاش ها معمولاً با ویروس ها زندگی کرده اما هرگز بیمار نمی شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خفاش ها یکی از منابع اصلی ویروس های جدید مانند کرونا ویروس، ویروس هندورا، ابولا، کرونا ویروس سندروم حاد تنفسی دو محسوب می‌شوند. ویروس ها درون بدن خفاش ها بدون آنکه آنها را بیمار کنند حضور دارند. اما اینکه که چرا این خفاش ها می توانند با وجود ویروس ها زندگی کرده و بیمار نشوند به یک راز ویروس شناسی تبدیل شده که حل آن با توجه به همه گیری کرونا ضروری به نظر می رسد.

تاکنون آزمایشات مختلفی نیز توسط محققان برای درک اینکه چرا خفاش ها با وجود زندگی با ویروس ها بیمار نمی شوند انجام شده است. حل این معما میتواند خطر ابتلا به ویروس ها و بیماری عفونی در انسان را کاهش دهد.

برای تحقیق بیشتر از ارگانوئید های روده خفاش روزت استفاده شد. از آنجایی که این حیوانات وحشی هستند همانند خوک و موش نمی‌توان برای آزمایش از آنها استفاده کرد. به همین دلیل محققان ارگانوئید های روده ای را در آزمایشگاه پرورش داده بر روی سلول های آن آزمایشات را انجام دادند. دلیل استفاده از خفاش های rousette این بود که آنها احتمالاً منبع طبیعی ویروسهای خانواده فیلوویروس مانند ویروس های ابولا و ماربورگ هستند.

با پیدا کردن محیط بهینه برای رشد سلول های روده خفاش کشت ارگانوئید ها با کمک نه مکمل انجام گرفت. در تلقیح تجربی نیز این ارگانوئید ها نسبت ویروس PRV (بیماری تنفسی حاد) حساسیت نشان دادند اما نسبت به کرونا ویروس سندروم حاد تنفسی ۲ هیچ واکنشی از خود نشان ندادند. محققان تلاش می کنند تا با استفاده از این ارگانوئید مکانیسم ظهور ویروس های جدید را کشف کنند. تولید ارگانوئید های خفاش امکان تحقیق بیشتر روی اندام‌های خفاش روباه پرنده همانند ریه ها، کبد و کلیه ها را به دنبال دارد. با استفاده از این بافت ها و آلوده کردن آن به ویروس های بیماری زا می‌توان بیان ژن آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
منبع خبر

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال