ربات توپی ژاپن روی ماه فرود می‌آید

ژاپن یک ربات توپی شکل با نام LEV_2 توسعه داده است که قرار است همراه با فرودگر قمری SLIM این کشور روی ماه فرود آمده و از این فرودگر جدا شود. این ربات به همراه دو دوربین سفارشی تعبیه شده روی آن می‌تواند با غلطیدن روی سطح ماه تصاویری را از این قمر به ثبت […]

ژاپن یک ربات توپی شکل با نام LEV_2 توسعه داده است که قرار است همراه با فرودگر قمری SLIM این کشور روی ماه فرود آمده و از این فرودگر جدا شود. این ربات به همراه دو دوربین سفارشی تعبیه شده روی آن می‌تواند با غلطیدن روی سطح ماه تصاویری را از این قمر به ثبت برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورتی که فرودگر ژاپنی بتواند با موفقیت روی ماه فرود بیاید اولین فضاپیمای این کشور محسوب می‌شود که توانسته روی سطح قمر زمین فرودی نرم داشته باشد.

در صورت فرود مناسب یک کاوشگر نوآورانه نیست با نام LEV_2 در آنجا مستقر خواهد شد. به شکل یک جسم کره‌ای و فلزی است که تنها به اندازه کمی از یک توپ تنیس بزرگتر است. طبق بیانیه ژاپنی‌ها در مورد این دستگاه احتمالاً قرار است این ربات اطراف محل فرود چرخیده و تصاویری از آن مکان و دهانه ماه در اطراف آن را ثبت کند.

آژانس فضایی ژاپن در حال حاضر ماموریت فرودگر هوشمند برای بررسی ماه را در دست اجرا دارد. همراه با این فرودگر یک ماهواره پرتو ایکس همانند یک رصدخانه نسل جدید با همکاری ناسا و آژانس فضایی ژاپن ساخته شده و به فضا ارسال شده است.

فرودگر ژاپنی نیز با ارتفاع ۲.۴ متر و وزن ۵۹۰ کیلوگرم قرار است روی سطح ماه در دهانه ای با عرض ۳۰۰ متر به نام شیولی فرود بیاید. این ربات در ارتفاع ۱.۸ متری از سطح ماه رها شده و با وزن ۲۵۵ گرم با استقرار روی ماه چرخیده و تصاویری از فرودگر تهیه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال