این ربات انسان نمای چینی می‌تواند با انسان‌ واقعی صحبت کند

دانشگاه علوم و تکنولوژی چین اخیرا از ربات واقعی ترس‎آوری به اسم Jia Jia رونمایی کرده است. با آنکه این ربات بسیار به نسبت ربات ScarJo به انسان بیشتر شبیه است، ولی باز هم یقینا به دنبال دیدن او و شباهت بیش از حدش با انسان یک نوع حس ناراحتی به وجود خواهد آمد. Jia […]

دانشگاه علوم و تکنولوژی چین اخیرا از ربات واقعی ترس‎آوری به اسم Jia Jia رونمایی کرده است. با آنکه این ربات بسیار به نسبت ربات ScarJo به انسان بیشتر شبیه است، ولی باز هم یقینا به دنبال دیدن او و شباهت بیش از حدش با انسان یک نوع حس ناراحتی به وجود خواهد آمد. Jia Jia توانایی صحبت کردن و تعامل با انسان‎های واقعی را دارد، و همچنین می‎تواند در چهره‎ی خود بعضی از احساسات را بروز دهد، او حتی می‎تواند اگر در حال گرفتن تصویری از او باشید که جالب به نظر نیاید، به شما بگوید دور شوید. او به شخصی که سعی داشت در کنفرانس خبری از او عکسی بگیرد گفت “زمانی که دارید عکس می‎گیرید به من نزدیک نشوید. چنین چیزی باعث می‎شود که صورت من چاق بیافتد.”

تیم سازنده‎ی این ربات 3 سال مشغول طراحی آن بوده است، تا اطمینان داشته باشد زمان صحبت این ربات دهان او حرکت می‎کند و چشمان او در اتاق به صورت طبیعی به نظر می‎آیند. ولی با این حال هنوز باید سعی داشته باشند تا نحوه‎ی گریه یا خنده‎ی او را مشخص کنند…و اینکه چه کار کنند تا دست‎های او کمتر شبیه به دست‎های یک مانکن فروشگاهی باشد. چنین چیز‎هایی ممکن است در نسخه‎ی 2 این ربات برطرف شود، از آنجایی که این محققان قصد دارند با وجود نداشتن برنامه برای تولید انبوه آن، به کار بر روی آن ادامه دهند. رهبر این تیم آقای Chen Xiaoping گفت که آن‎ها امیدوارند قدرت یادگیری و توانایی‎های شناخت صورت را در آینده در این ربات فراهم کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال