اینفوگرافیک: اندروید و iOS کم کم ویندوز موبایل را از رقابت حذف می‎کنند

شرکت Kantar Worldpanel گزارش خود را در رابطه با بازار گوشی‎های هوشمند برای سه ماه منتهی به ژانویه‎ی سال 2017 را منتشر کرده است و آمار به خوبی نشان می‎دهند که سیستم‎عامل‎های اندروید و iOS تنها بازماندگان این عرصه‎ی مبارزه به شمار می‎روند، در همین‎حال سیستم‎عامل‎های ویندوز موبایل و سیستم‎عامل بلک‎بری سریعا در حال محو […]

شرکت Kantar Worldpanel گزارش خود را در رابطه با بازار گوشی‎های هوشمند برای سه ماه منتهی به ژانویه‎ی سال 2017 را منتشر کرده است و آمار به خوبی نشان می‎دهند که سیستم‎عامل‎های اندروید و iOS تنها بازماندگان این عرصه‎ی مبارزه به شمار می‎روند، در همین‎حال سیستم‎عامل‎های ویندوز موبایل و سیستم‎عامل بلک‎بری سریعا در حال محو شدن هستند.

در 5 بازار برتر اتحادیه‎ی اروپا اندروید 74.3 درصد سهم داشته و این مقدار برای iOS 22.7 درصد بوده است. اندروید در چین به رشد خود ادامه داده و به 83.2 درصد رسیده است در حالی‎که رشد آن به نسبت همین بازه‎ی زمانی در سال گذشته 9.3 بوده و آمار سیستم‎عامل اپل 16.6 درصد است.

تنها مکانی که iOS با افزایش آمار روبرو شده است و اندروید اندکی از امتیازهای خود را از دست می‎دهد بازار ایالات‎متحده آمریکا است. سیستم‎عامل گوگل 56.4 درصد فروش‎ها را در سه ماهه‎ی پایانی سال 2016 در اختیار داشته در حالی‎که دستگاه‎های iOS 42 درصد از این سهم را به خود اختصاص داده‎اند.

مراسم کنگره جهانی موبایل به خوبی نشان داد که جهان به جای داشتن تنوع به یک میدان مبارزه برای این دو سیستم‎عامل تبدیل شده است، شرکت بلک‎بری گوشی Keyone خود را با سیستم‎عامل اندروید معرفی و سیستم‎عامل خود را حذف کرد و نوکیا از طرف دیگر که زمانی از سیستم‎عامل ویندوز موبایل استفاده می‎کرد ولی حالا به جبهه‎ی اندروید پیوسته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال