کسپرسکی: نسخه غیررسمی واتساپ حاوی تروجان کلیدهای دسترسی کاربران را سرقت می‌کند

محققان امنیتی کسپرسکی می گوید یک نسخه غیررسمی از واتساپ را شناسایی کردند که حاوی تروجان است و می تواند براحتی با در اختیار گرفتن کلیدهای دیترسی، اطلاعات کاربران را سرقت کرده و آنها را برای توسعه دهندگان ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه غیر رسمی واتساپ به نام YoWhatsApp […]

محققان امنیتی کسپرسکی می گوید یک نسخه غیررسمی از واتساپ را شناسایی کردند که حاوی تروجان است و می تواند براحتی با در اختیار گرفتن کلیدهای دیترسی، اطلاعات کاربران را سرقت کرده و آنها را برای توسعه دهندگان ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه غیر رسمی واتساپ به نام YoWhatsApp کشف شده است که به گفته محققان دارای تروجانی به نام Triada است. این تروجان کلید دسترسی کاربران را سرقت می کند.

گزارش های جدید نشان می دهد YoWhatsApp نسخه غیررسمی و تغییر یافته واتس آپ محسوب میشود با این تفاوت که ویژگی های مانند مسدود کردن چت ها بهمراه رابط کاربری قابل تنظیم نیز به آن اضافه شده است. انتشار آن نیز از طریق تبلیغات در سرویس دانلود ویدئوی SnapTube است. در صورت کلیک کاربر روی این تبلیغات، بصورت خودکار نصب و پس از آن فعالیت های این تروجان آغاز خواهد شد.

این برنامه کاملا شبیه نسخه اصلی واتساپ است و کاربران در این مورد متوجه چیزی نخواهند شد. حتی مجوزهای دسترسی این برنامه نیز همانند میکروفون، دوربین، مخاطبین و موارد دیگر یکسان است. البته تروجان Triada نیز این مجوزها را دریافت می‌کند. تروجان با دسترسی به این مجوزها قادر است کاربر را بدون اجازه در سرویس های پولی ثبت نام کند‌. حتی با سرقت کلیدهای دسترسی نیز می تواند با کمک هکرها آسیب های گسترده تری را نیز وارد کند. البته کسپرسکی مورد خاصی در مورد این آسیب ها عنوان نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال