کاوازاکی از اولین بز رباتیک خود با قابلیت حمل رونمایی کرد

اولین بز رباتیک با قابلیت حمل افراد در شرکت کاوازاکی رونمایی شد. این شرکت پیش‌تر تولید موتورسیکلت در جهان را برعهده داشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات چهارپای جدید کاوازاکی به نام Bex از مجموعه برنامه‌های توسعه ربات های انسان نما در ژاپن طی برنامه کالیدو در سال ۲۰۱۵ آغاز […]

اولین بز رباتیک با قابلیت حمل افراد در شرکت کاوازاکی رونمایی شد. این شرکت پیش‌تر تولید موتورسیکلت در جهان را برعهده داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات چهارپای جدید کاوازاکی به نام Bex از مجموعه برنامه‌های توسعه ربات های انسان نما در ژاپن طی برنامه کالیدو در سال ۲۰۱۵ آغاز شده بود.

طبق ویدئوهایی که از این ربات منتشر شده نشان می‌دهد این چهارپا شبیه به بز است که پاهایی شبیه به سگ های رباتیک بوستون داینامیکس دارد. همچنین این ربات با قابلیت کاهش ارتفاع خود می تواند از طریق چرخ ها جابجا شود. ماسایوکی سوبه حرکت این گونه ربات ها را با هدف مقابله با مشکل تعادل در ربات ها عنوان کرده است.

هنگام رونمایی فردی روی این ربات سوار شد و از آن مانند یک وسیله نقلیه برای حرکت استفاده کرد. این ربات قابلیت کنترل از طریق فرمان را دارد. البته هنوز جزئیات دقیق‌تری در مورد نحوه و سرعت حرکت این ربات منتشر نشده است.

طبق مطالب منتشر شده در وبسایت کالیدو این ربات چهار پا می تواند در حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن از جمله انسانها را تحمل کند. به گفته سوبه هنوز توسعه‌ی محصول کامل نشده است. اما به احتمال زیاد می توان از آن برای حمل بار در انبارها و کارخانه ها نیز استفاده کرد. بدنه بالانی ماژولار این ربات به گونه ای است که در صورت نیاز می توان آن را جدا کرد. پیش از این یک روبات انسان نما نیز توسط این شرکت توسعه داده شده بود که در توکیو به نمایش گذاشته شد.

 ماسایوکی سوبه هدف از ساخت این ربات را استفاده از آن در کارخانه، امدادرسانی و مراقبت از سالمندان خواند. پیش از این کلیه ربات های سنتی تنها از طریق برنامه نویسان قابل کنترل بودند. اما ربات های انسان نما با استفاده از ضبط حرکت می تواند آموزش ببینند به این معنی که امکان توصیف حرکت افراد و اشیا در صحنه سه بعدی وجود دارد. از دیگر کاربردهای این فناوری می توان به استفاده از آن در حوزه سرگرمی، ارتش، ورزش و حتی برنامه های پزشکی نیز اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال