جزئیات بیشتری از چیپست اسنپدراگون 815 لو رفت

شرکت کوالکام چندی پیش چیپست آینده‌ی پرچمداران موبایل را که اسنپدراگون 815 نام داشت، معرفی کرد. اما در جریان این معرفی، اطلاعات دقیق درباره آن گفته نشد و این شرکت تنها به برخی از ویژگی‌های این چیپست و زمان حدودی عرضه‌ی آن اشاره کرد. اما حالا به واسطه‌ی یک وبسایت چینی، به اطلاعات فنی دقیق‌تری […]

شرکت کوالکام چندی پیش چیپست آینده‌ی پرچمداران موبایل را که اسنپدراگون 815 نام داشت، معرفی کرد. اما در جریان این معرفی، اطلاعات دقیق درباره آن گفته نشد و این شرکت تنها به برخی از ویژگی‌های این چیپست و زمان حدودی عرضه‌ی آن اشاره کرد.

اما حالا به واسطه‌ی یک وبسایت چینی، به اطلاعات فنی دقیق‌تری درباره این چیپست دست یافته‌ایم که نشان میدهد در معماری آن از 4 هسته Cortex-A72 برای کارهای سنگین پردازشی و 4 هسته Cortex-A53 برای مصارف معمولی استفاده شده است.

پردازنده گرافیکی آدرنو 450 نیز در کنار مودم MDM9X55 سایر مشخصات این چیپست را تشکیل می‌دهند تا آن را به یکی از سریعترین و قدرتمندترین چیپست‌های دنیای موبایل تبدیل کنند.

گفتنی است این چیپست با پشتیبانی از شبکه موبایل LTE-A Cat.10 خواهد توانست به سرعت دانلود 450 مگابیت برثانیه دست یابد که سرعت فوقالعاده بالایی به حساب می‌آید.

همچنین با توجه به گرافی که چند روز پیش در تکنولوژی نیوز منتشر شد و شاهد بودیم که اسنپدراگون 815 مشکل گرم شدن بیش از حد (مانند اسنپدراگون 810) ندارد، بنظر می‌آید کوالکام در ساخت آن از فناوری 14 نانومتری FinFet استفاده خواهد کرد که در این صورت، ضمن افزایش قابل توجه قدرت پردازشی این چیپست، مصرف برق و دمای کار آن نیز کاهش خواهد یافت.

درنهایت انتظار می‌رود این ریزپردازنده در اواخر سال 2015 میلادی وارد تولید انبوه شده و در پرچمداران بعدی شرکت‌های مطرح سازنده‌ی تلفن‌های هوشمند و تبلت ها دیده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال