سگ رباتیک Daystar لنوو یک جفت پا بیشتر نسبت به ربات‌های مشابه دارد

لنوو از یک سگ رباتیک به نام Daystar رونمایی کرده است که شباهت زیادی به ربات معروف شرکت بوستون داینامیکس اسپات داشته اما یک جفت پا بیشتر از آن خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنوو برای طراحی ربات خود از طرح مشابه با اسپات یا همان سگ رباتیک چهارپای بوستون […]

لنوو از یک سگ رباتیک به نام Daystar رونمایی کرده است که شباهت زیادی به ربات معروف شرکت بوستون داینامیکس اسپات داشته اما یک جفت پا بیشتر از آن خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنوو برای طراحی ربات خود از طرح مشابه با اسپات یا همان سگ رباتیک چهارپای بوستون داینامیکس استفاده کرده و اکنون محصول جدیدی را رونمایی کرده است البته ربات لنوو یک جفت پا بیشتر از اسپات داشته و این یک تفاوت اساسی با محصول اسپات محسوب می‌شود.

پای اضافه در این ربات می‌تواند به حفظ تعادل بهتر کمک کند و همچنین در زمین‌های ناهموار نیز مانور پذیری بهتری را ارائه خواهد کرد. در حال حاضر توجه بسیاری از کاربران روی سگ رباتیک بوستون داینامیکس است. اما اکنون لنوو با رونمایی از سگ شش پای جدید خود می‌تواند باعث جلب توجه بسیاری از تحلیلگران شود. این سگ رباتیک با نام Daystar قادر است از محیط‌های چالش برانگیز عبور کرده و با توجه به تجهیز آن به سیستم‌های کنترل پیشرفته حرکات دقیقی را از آن انتظار خواهیم داشت.

لنوو در این محصول از الگوریتم‌های ادراک پیشرفته استفاده کرده و به همین دلیل این ربات می‌تواند به خوبی محیط اطراف خود را بررسی کند. به همین دلیل واکنش مناسبی نیز مطابق با بررسی‌های انجام گرفته از خود نشان می‌دهد. استاندارد IP66 در این ربات از نفوذ گرد و غبار و آب درون آن جلوگیری می‌کند. بنابراین می تواند در تمام محیط ها و در شرایط مختلف به کار گرفته شود. همچنین این سگ رباتیک به راحتی می‌تواند حرکت سریع و راحتی را در محیط‌های بیرونی داشته باشد. هنوز جزئیات دقیقی در مورد عملکرد این ربات منتشر نشده است. همچنین نمی دانیم عملکرد این ربات تا چه اندازه با عملکرد ربات بوستون داینامیکس متفاوت است. اما معرفی چنین محصولی نشان دهنده پیشرفت خوب لنوو در این حوزه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال