نور، آب و باد منابع انرژی این قایق هستند

قایقEnergy Observer ترکیبی از منابع تامین انرژی تجدیدپذیر است. این قایق که نمادی برای تمامی منابعی است که می تواند از راه طبیعت به دست آیند، پس از اتمام سفر 6 ساله خود در سراسر جهان، در لندن توقف کرده است. استفاده از انرژی خورشید، باد و آب دریا جهت حرکت قایق، آینده حمل و […]

قایقEnergy Observer ترکیبی از منابع تامین انرژی تجدیدپذیر است. این قایق که نمادی برای تمامی منابعی است که می تواند از راه طبیعت به دست آیند، پس از اتمام سفر 6 ساله خود در سراسر جهان، در لندن توقف کرده است. استفاده از انرژی خورشید، باد و آب دریا جهت حرکت قایق، آینده حمل و نقل را نشان داده و نمادی جهت تبلیغ این نوع از انرژی های تجدیدپذیر و پاک به جای سوخت های فسیلی می باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، سطح این قایق با پنل های خورشیدی به طول 168 متر مربع پوشیده شده است که در ساعات اوج تابش خورشید۲۸ کیلووات ساعت انرژی تولید می کنند تا باتری های قایق را همیشه شارژ نگه دارند. همچنین باتری هایی با ظرفیت ۱۲۶ کیلووات ساعت در این قایق قرار دارند که به منظور تامین انرژی موتور، باتری 100 کیلووات ساعتی برای دو پروانه آن جهت حرکت با سرعت 11 گره در ساعت و جهت تامین انرژی برای سرنشینان، باتری 26 کیلووات ساعتی استفاده می شود؛ این باتری همچنین روشنایی و گرمایش قایق را فراهم می کند و علاوه بر آن انرژی مورد نیاز ماشین قهوه ساز، ماشین ظرفشویی و لباسشویی را نیز تامین می کند.

منبع انرژی دیگر، استفاده از آب دریا است به صورتی که روی این قایق یک سلول سوخت هیدروژنی نصب شده که می تواند آب دریا را به هیدروژن تبدیل کند. هنگامیکه شارژ باتری ها کمتر از ۶۰ درصد شود، سلول هیدروژنی فعال می شود و در این حالت با استفاده از یک دستگاه تقطیر آب، یک دستگاه الکترولیز و یک کمپرسور، آب مورد نیاز نخست تقطیر می شود و در مرحله بعد هیدروژن و اکسیژن آن جدا می شود.  لوئیس نوئل ویویوس مدیر پروژه این قایق می گوید: ما چند فناوری تولید انرژی را آزمایش و ترکیب کرده ایم اما راز واقعی این قایق در ترکیب فناوری ها است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال