اینترنت نسل چهارم ایران جایگاه خوبی نسبت به اپراتورهای دیگر دنیا ندارد

یکی از سایت‌های تحلیل‌کننده وضعیت ارتباطات همراه به‌تازگی گزارشی را مبنی بر عملکرد شبکه‌های نسل چهارم ارتباطی دنیا منتشر کرده است. اُپن‌سیگنال در گزارشی با تکیه بر جمع‌آوری 17 میلیارد داده از طریق نیم میلیون کاربر خود، لیستی از کشورهای با بالاترین سرعت اینترنت نسل چهار (LTE) را منتشر و گزارش جامعی را از وضعیت […]

یکی از سایت‌های تحلیل‌کننده وضعیت ارتباطات همراه به‌تازگی گزارشی را مبنی بر عملکرد شبکه‌های نسل چهارم ارتباطی دنیا منتشر کرده است.

اُپن‌سیگنال در گزارشی با تکیه بر جمع‌آوری 17 میلیارد داده از طریق نیم میلیون کاربر خود، لیستی از کشورهای با بالاترین سرعت اینترنت نسل چهار (LTE) را منتشر و گزارش جامعی را از وضعیت کشورها ارائه کرده است.

طبق این گزارش کره جنوبی شاخص میزان پوشش آنتن‌های 4G با کسب 95.7 درصد میزان ضریب نفوذ در مقام اول رده‌بندی این سایت قرار گرفته است.

علاوه براین، سنگاپور با در اختیار داشتن کیفی‌ترین (سریع‌ترین) شبکه LTE که میانگین سرعتی پیرامون 45.86Mbps دارد در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

باتوجه به این آمار، میانگین سرعت اینترنت نسل چهارم دنیا 17.4Mbps است که ایران رتبه هفتاد و یکم را از منظر سرعت دسترسی به شبکه نسل چهارم در این رده‌بندی به دست آورده است.

در حال حاضر براساس اطلاعات استخراج شده از اپراتورها 1140 شهر توسط همراه اول و 943 شهر و شهرستان نیز توسط ایرانسل تحت پوشش خدمات 3G و 4G قرار گرفته‌اند. آنچه که مهم است میزان پوشش و سرعت توسعه نسل‌های نوین ارتباطی در کشور است.

نمودارهای زیر وضعیت پوشش و سرعت اینترنت نسل چهارم را در کشورهای دنیا نشان می‌دهد.

کشورهایی که متمایل به بالا و سمت راست نمودار باشند هر دو شاخص سرعت و کیفیت شبکه LTE را دارند و کشورهایی که در سمت پایین و چپ نمودار قرار دارند در این دو شاخص عقب‌ماندگی دارند یا در ابتدای مراحل توسعه تکنولوژی نسل چهارم هستند.

ایران در حال حاضر و برگرفته از تصویر آماری نمودار، جایگاه رقابتی خوبی با اپراتورهای دیگر دنیا ندارد.

LTE

4G

4G

4G

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال