بسته‌های نامحدود اینترنت موبایل محدود است

چند روزی است که یکی از اپراتورهای تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی برای مشترکان خود با این مضمون ارسال می‌کند: «مشترک گرامی، به علت عدم رعایت مصرف منصفانه بسته اینترنت نامحدود شما حذف و از این پس مصرف اینترنت شما با نرخ تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد”. به دنبال این، کاربران از اینکه برای بسته‌های […]

چند روزی است که یکی از اپراتورهای تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی برای مشترکان خود با این مضمون ارسال می‌کند: «مشترک گرامی، به علت عدم رعایت مصرف منصفانه بسته اینترنت نامحدود شما حذف و از این پس مصرف اینترنت شما با نرخ تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد”.

به دنبال این، کاربران از اینکه برای بسته‌های اینترنتی نامحدود، حجم محدودی در نظر می‌گیرند، انتقاد کردند.

با این حال، این اپراتور این اقدام خود را توجیح کرده و اعلام کرد که چنین اقدامی در همه جا رایج بوده و بر روی سایت اپراتورهای مختلف نیز تاکید شده در ارائه بسته‌های تخفیفی به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف سیاست مصرف منصفانه اعمال می‌شود.

علاوه بر این به ندرت پیش می‌آید که مشترکی به چنین سقفی از مصرف برسد زیرا در قالب این بسته ۱۰ ساعته حجمی معادل ۳۰ گیگابایت برای کاربر در نظر گرفته شده که این حجم برای استفاده منطقی بسیار زیاد هم هست اما اگر مشترکی این حجم را بین چندین دستگاه به اشتراک بگذارد طبیعی است استفاده از سقف تعیین شده فراتر می‌رود.

متاسفانه روی سایت اپراتورها در مورد اینکه سقف مجاز چه رقمی از مصرف دیتا یا چند دقیقه مکالمه را شامل می‌شود توضیح شفافی ارائه نشده است.

حسین فلاح جوشقانی، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص این موضوع تشریح کرد: از سوی کمیسیون تنظیم مقررات هیچ مصوبه‌ای در خصوص اینترنت نامحدود وجود ندارد و همان طور که اشاره شد اپراتورها ملزم به ارائه خدمات بر اساس توافقات صورت گرفته با مشترکان خود هستند. در حالتی کلی لازم است هر اپراتور پیش از ارائه‌ تمام بسته‌ها و خدمات ارزش افزوده، موضوع را به اطلاع سازمان تنظیم مقررات ارتباطات برساند.

وی همچنین با تاکید بر محدودیت های اپراتورها برای ارائه‌ی طرح‌های مختلف گفت: تعداد طرح‌هایی که می‌تواند در طول سال اجرا کنند، در پروانه آنها مشخص شده است اما به هر صورت لازم است این طرح‌ها پیش از عملیاتی شدن به اطلاع رگولاتور برسند.

فلاح با اشاره به نبود هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات در مورد بسته‌های ۱۲ ساعته، اظهار داشت: ما مصوبه‌ای در خصوص اینترنت نامحدود نداریم و لازم است اپراتورها براساس قراردادی که با مشترکان خود می‌بندند به ارائه‌ی سرویس مربوطه اقدام کرده و پیش از فعال‌سازی بسته‌ها، اطلاعات کامل را در اختیار مشترکان خود قرار دهند.

طبق اظهارات فلاح، مشترکانی که به واسطه این موضوع متضرر شده‌اند می‌توانند به سامانه ۱۹۵ مراجعه و موضوع را پیگیری کرده و در راستای جبران خسارت خود عمل کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال