شرکت سازنده گوشی‎های لوکس ورتو خریدار جدیدی پیدا کرده است

شرکت ورتو (Vertu) یکی از آن‎دسته شرکت‎هایی است که شهرت خاصی دارد، این شرکت که نام آن معادل گوشی‎های لوکس است به ساخت دستگاه‎های فوق‎العاده گران‎قیمتی می‎پردازد که از انواع پوست چرم نژادهای نادر (یقینا پوست چرم کروکودیل یکی از آن‎ها است) استفاده می‎کند و سیستم‎عامل گوشی‎های ورتو یک نسخه‎ی قدیمی از اندروید است که به احتمال قریب […]

شرکت ورتو (Vertu) یکی از آن‎دسته شرکت‎هایی است که شهرت خاصی دارد، این شرکت که نام آن معادل گوشی‎های لوکس است به ساخت دستگاه‎های فوق‎العاده گران‎قیمتی می‎پردازد که از انواع پوست چرم نژادهای نادر (یقینا پوست چرم کروکودیل یکی از آن‎ها است) استفاده می‎کند و سیستم‎عامل گوشی‎های ورتو یک نسخه‎ی قدیمی از اندروید است که به احتمال قریب به یقین اصلا به‎روزرسانی هم نخواهند شد.

حال اخبار جدیدی از این شرکت به گوش می‎رسد، شرکتی که صاحب آن در روزهای اولیه‎ی شکل‎گیری نوکیا بود، بعد از مدتی در سال 2015 توسط شرکت صندوق سرمایه‎ی سوئدی EQT در سال 2015 خریداری شد، سپس مدت کوتاهی پس از آن توسط یک صندوق سرمایه‎ی چینی تصاحب شد و حال بار دیگر مالک جدیدی پیدا کرده است. این دفعه مالکیت از سرمایه‎گذاران چینی به سرمایه‎گذار ترکی هاکان اوزان (Hakan Uzan) واگذار شده است. گفته می‎شود اوزان مبلغ 61 میلیون دلار برای تصاحب این شرکت پرداخت کرده و این شرکت احتمالا دفتر مرکزی خود را در بریتانیا حفظ خواهد کرد. آقای اوزان این شرکت را با 53 میلیون پوند ضرر و درآمد کل 110 میلیون پوندی خریده است، این اطلاعات مالی براساس آخرین ارقامی بوده که از سال 2014 در اختیار عموم قرار داده شده است.

یکی از سخنگویان آقای اوزان اعلام کرده است “ورتو برند پرتوانی است که بازار به خصوصی برای خود دارد. من به دنبال همکاری با این تیم و سرمایه‎گذاری هستم تا ورتو از پتانسیل کامل خود مطلع شود.”

و جنبه‎ی جالب ماجرا این است که این شرکت موفق شده است در سال 2015 موفق به فروش 450 هزار گوشی شود که میانگین قیمت فروش آن‎ها در حدود 6 هزار دلار بوده است. گران‎قیمت‎ترین گوشی‎های این شرکت در حال حاضر تا 40 هزار پوند قیمت دارند. یقینا این قیمت بیشتر از هر قیمتی است که یک شخص عاقل بایستی برای خرید یک دستگاه موبایل هزینه کند.

با این‎وجود اگر پول زیادی دارید و به دنبال راهی ساده برای خرج کردن آن هستید، خرید محصولات ورتو یقینا بایستی در راس لیست شما قرار گیرد.

تعدادی از گوشی‎های این شرکت به همراه قیمت و جزئیات آن‎ها را در زیر می‎توانید مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال