ساخت ربات بند انگشتی زیست تخریب پذیر برای ارسال دارو به بدن

محققان نوعی ربات بسیار کوچک به اندازه یک بند انگشت ساخته اند که می تواند با حل شدن در بدن وظیفه دارورسانی را انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات بند انگشتی محققان انجمن شیمی آمریکا علاوه بر حل شدن در بدن توانایی تا شدن و علت زدن را نیز دارد. […]

محققان نوعی ربات بسیار کوچک به اندازه یک بند انگشت ساخته اند که می تواند با حل شدن در بدن وظیفه دارورسانی را انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات بند انگشتی محققان انجمن شیمی آمریکا علاوه بر حل شدن در بدن توانایی تا شدن و علت زدن را نیز دارد. این ربات می تواند دارو را به قسمت های مختلف بدن برساند.

به گفته محققان انجمن شیمی آمریکا میلی ربات مغناطیسی زیست تخریب پذیر از الگوی حرکتی حشرات تقلید می کند. همچنین در ساخت آن از مواد حساس و زیست تخریب پذیر استفاده شده است بطوری که می تواند در بدن حل شود. در ساخت این ربات از ژلاتین بهمراه ترکیبات میکروذرات اکسیدآهن استفاده شده است. در قسمت بالای آهنربا یک لایه پارچه قرار دارد که به ریزذرات در ایجاد فشار و هدایت ژل کمک می کند. سپس پاهایی حشره مانند در کنار سوژه مغناطیسی بوجود می آید.

در تنظیم ویژگی های ربات بندانگشتی از تغییرات در درصد ترکیب سولفات آمونیوم و ضخامت ژل استفاده شده است. بدین ترتیب زنجیره مغناطیسی تولید شده باعث تغییر شکل پاها به شکل پنجه و پیشروی حرکت میشود.

برای آزمایش این ربات از ارسال دارو درون بدن مانکن استفاده شد. این ربات در زمان قرارگیری در ناحیه موردنظر توانست دارو را باز کند و در محل موردنظر بریزد. قرارگیری در آب باعث تجزیه این ربات خواهد شد و تنها ذرات ریز مغناطیسی رها میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال