ساخت دستگاهی که می تواند همانند یک دوربین و با کمک هوش مصنوعی عکاسی کند

یک توسعه دهنده دستگاهی را با استفاده از کامپیوتر رزبری پای و هوش مصنوعی Stable diffusions طراحی کرده که می تواند بدون لنز عکاسی کند‌. این توسعه دهنده اهل آمستردام تنها با استفاده از داده های مکانی برای ثبت تصویر استفاده می کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیورن کارمان، دستگاهی تولید […]

یک توسعه دهنده دستگاهی را با استفاده از کامپیوتر رزبری پای و هوش مصنوعی Stable diffusions طراحی کرده که می تواند بدون لنز عکاسی کند‌. این توسعه دهنده اهل آمستردام تنها با استفاده از داده های مکانی برای ثبت تصویر استفاده می کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیورن کارمان، دستگاهی تولید کرده که شباهت زیادی به دوربین دارد. اما در آن لنزی استفاده نشده و برای عکاسی از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. این دستگاه با نام Paragraphica شباهت زیادی به دوربین های کلاسیک دارد. آنچه که از تصویر این دوربین مشخص است در آن خبری از لنز نیست و به جای آن یک ستاره قرمز قرار دارد.

در بخش نمایاب نمایشگری قرار دارد که می توان تنظیمات مربوط به مشخصات تصویر را از طریق آن انجام داد. سه دکمه موجود در بالای بدنه بصورت چرخشی می توانند تغییرات مربوط به تنظیمات را انجام دهند. عکاسی در این دوربین به داده هایی مانند موقعیت مکانی GPS، وضعیت آب و هوا و .. نیاز دارد. وظیفه جمه آوری این داده ها نیز از طریق چند API باز انجام میشود. اطلاعات جمع آوری شده در نهایت به شکل فرمان متنی از هوش مصنوعی برای تولید تصویر استفاده می کند.

درون بدنه این دوربین که با چاپگر سه بعدی ساخته شده یک رزبری پای ۴ قرار دارد. همچنین یک صفحه لمسی نیز نمایشگر نمایاب است که کنترل ورودی ها از طریق آن انجام میشود.

کارمان نرم افزار این دستگاه را نوشته و در این کار از زبان پایتون و API مدل Stable diffusions استفاده کرده است. همچنین از ابزار Noodl برای وب اپ ها و گردآوری اطلاعات ورودی و توسعه آنها استفاده کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال