ساخت نوعی پوست مصنوعی با استفاده از چیپ اینتل که ربات‌ها را قادر به لمس می‌سازد

محققان در دانشگاه سنگاپور نوعی پوست مصنوعی تولید کردند که ربات ها را قادر می سازد تا اجسام را لمس کنند. این پوست مصنوعی از چیپ نورومورفیک اینتل به نام Loihi استفاده کرده است که لمس برای ربات ها را تا چندین برابر سریع تر از دستگاه حسی انسان انجام می دهد. به گزارش سرویس […]

محققان در دانشگاه سنگاپور نوعی پوست مصنوعی تولید کردند که ربات ها را قادر می سازد تا اجسام را لمس کنند. این پوست مصنوعی از چیپ نورومورفیک اینتل به نام Loihi استفاده کرده است که لمس برای ربات ها را تا چندین برابر سریع تر از دستگاه حسی انسان انجام می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پوست مصنوعی تولید شده در کسری از ثانیه می‌تواند شکل، بافت و سختی اشیای لمس شده را تشخیص دهد. بدین ترتیب ربات ها می توانند تعامل بهتری با انسان ها داشته باشند. همچنین این فناوری می‌تواند به تولید ربات های پرستار و جراح نیز کمک کند. محققان دانشگاه سنگاپور از این قابلیت برای آموزش خواندن خط بریل به ربات ها استفاده کردند. همچنین چیپ  Loih ربات ها را قادر کرده است تا با ترکیب داده های لمسی و دیداری بتوانند ظرف ها را دسته بندی کنند.

دقت این چیپ ۹۲% محاسبه شده همچنین انرژی برق کمتری نیز نسبت به پردازنده های قدیمی مصرف می کند. چیپ  Loihi میتواند ۲۱ درصد سریعتر از دیگر پردازنده های گرافیکی عمل کند و همچنین ۴۵ برابر انرژی کمتر مصرف کند. از دیگر پیشرفت های دست های رباتیک در دهه گذشته حل مکعب روبیک و گرفتن اجسام مختلف بوده است. محققان تلاش دارند تا در برنامه های آینده حس لمسی و دیداری را در ربات ها ترکیب کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال