ساخت نوعی انگشت رباتیک جدید با قابلیت تشخیص ماده سازنده سطوح

انگشت رباتیک ساخته شده توسط پژوهشگران چینی میتواند مواد سازنده اجسام را تشخیص دهد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این انگشت مصنوعی با دقت بیش از ۹۰ درصد می تواند مواد مختلف سطوح را تشخیص دهد. در آینده می توان از این فناوری در خودکار سازی وظایف استفاده کرد. در حال حاضر […]

انگشت رباتیک ساخته شده توسط پژوهشگران چینی میتواند مواد سازنده اجسام را تشخیص دهد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این انگشت مصنوعی با دقت بیش از ۹۰ درصد می تواند مواد مختلف سطوح را تشخیص دهد. در آینده می توان از این فناوری در خودکار سازی وظایف استفاده کرد. در حال حاضر حسگر های لمسی با قابلیت تشخیص فشار یا دما مورد استفاده قرار می گیرند اما حسگرهای تشخیص دهنده نوع و ناهمواری سطوح کمتر استفاده شده اند.

دان لو پژوهشگر موسسه نور و انرژی و نانو سیستم های پکن در چین به همراه همکاران خود این انگشت باتیک را ابداع کرده است. در این انگشت از حسگرهای تریبوالکتریک استفاده شده است که می‌تواند مواد تشکیل دهنده سطوح را تشخیص دهد. آزمایش این انگشت نیز روی سطوح نمونه شامل ۱۲ ماده مختلف انجام شد و توانست با میانگین دقت ۹۶.۸ درصد و حداقل ۹۰ درصد مواد را با تجزیه و تحلیل داده های مبتنی بر یادگیری ماشینی تشخیص دهد.

درون این دستگاه ۴ حسگر مربع کوچک قرار دارد که در ساخت آنها از پلیمر پلاستیکی متفاوت استفاده شد. در صورت نزدیک شدن این حسگرها به سطوح، الکترون های هر حسگر می تواند با روشی منحصر به فرد در تعامل با سطح قرار بگیرد و آنها را ارزیابی کند. حسگرها درون یک محفظه به شکل انگشت به همراه یک پردازنده قرار دارند و می توانند ماده شناسایی شده را نشان دهند. به گفته لو این انگشتان هوشمند در آینده می توانند در ربات ها مورد استفاده قرار بگیرند و ترکیب و ساختار سطحی محصولات را بررسی کرده و نشان دهند آیا آنها طبق استانداردها تولید شده اند یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال