ساخت ربات بسیار کوچک شبیه به قاصدک که در آینده برای گرده افشانی استفاده می شود

محققان در حال توسعه نوعی ربات بسیار کوچک هستند که به اندازه یک قاصدک بوده و به طور خودکار قابلیت پرواز به سمت نور را دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از واحد رباتیک دانشگاه تامپره روی یک ربات بسیار کوچک به نام FAIRY کار می کنند که در آینده قادر […]

محققان در حال توسعه نوعی ربات بسیار کوچک هستند که به اندازه یک قاصدک بوده و به طور خودکار قابلیت پرواز به سمت نور را دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از واحد رباتیک دانشگاه تامپره روی یک ربات بسیار کوچک به نام FAIRY کار می کنند که در آینده قادر خواهد بود مواد شیمیایی را به پرواز درآورد. هلو زنگ و جینگ فنگ یانگ، از رهبران این تحقیق هستند که توانسته اند این ربات پلیمری را بسازند. ربات این محققان می تواند با نور کنترل شود و با باد پرواز کند .ظاهر آن شبیه به قاصدک است و از جنس الاستومر کریستالی مایع ساخته شده است. به همین دلیل می‌تواند نسبت به نور واکنش دهد. نور برای کنترل و تغییر شکل ربات و اقدامات دیگر مانند فرود و یا برخواست استفاده می شود.

این محققان قصد دارند در مرحله بعدی توسعه این ربات آن را برای حمل حسگرها، ترکیبات شیمیایی و دستگاه های میکرو الکترونیکی توسعه دهند.

از مهمترین قابلیت این ربات در آینده می توان به استفاده از آن در گرده افشانی مصنوعی اشاره کرد. در این روش قرار است میلیون ها دانه مصنوعی با کمک باد و کنترل از طریق نور به مناطق خاص هدایت شود. طبق گزارش گیزمو چاینا این پروژه که از سال گذشته آغاز شد پنج سال برای تکمیل زمان نیاز دارد. همچنین در مراحل تحقیق و توسعه آن موسسه ماکس پلانک و دانشگاه آلتو نیز حضور دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال