ساخت چسبی که با کمک میدان مغناطیسی متصل می شود

محققان نوعی چسب قدرتمند ساخته اند که قادر است در کمتر از ۵ دقیقه با استفاده از میدان مغناطیسی متصل شود. به نظر می‌رسد این چسب جایگزین مناسبی برای چسب های اپوکسی خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، چسب تولید شده توسط محققان می تواند در همه زمینه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و […]

محققان نوعی چسب قدرتمند ساخته اند که قادر است در کمتر از ۵ دقیقه با استفاده از میدان مغناطیسی متصل شود. به نظر می‌رسد این چسب جایگزین مناسبی برای چسب های اپوکسی خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، چسب تولید شده توسط محققان می تواند در همه زمینه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و جایگزین همه انواع چسب باشد. در حال حاضر برای ساخت بسیاری از محصولات از چسب های اپوکسی دو بخشی استفاده می شود. در این چسب ها برای اتصال به هوا، گرما یا نور نیاز بوده و همچنین ساخت آن ها بسیار گران و مصرف انرژی آنها نیز بالاست. محققان در دانشگاه نانیانگ سنگاپور (NTU) اعلام کردند میدان مغناطیسی می تواند خاصیت چسبندگی ایجاد کند.

تری استیل، از محققان این پروژه در این دانشگاه می گوید: این روش مزایای بسیاری خواهد داشت. در این پروژه برای بهبود چسب ها از میدان مغناطیسی استفاده شده است. بدین ترتیب از گرم شدن سطوح نیز جلوگیری خواهد شد. زیرا برخی قطعات الکترونیکی و یا پلاستیک های قابل تجزیه به گرما حساس بوده و در صورت گرم شدن از بین می روند. اما در چسب های تولید شده جدید از نوعی نانوذرات مغناطیسی استفاده شده که می توانند در اثر انرژی الکترومغناطیسی گرم شوند و عمل پیوند را انجام دهند. بدین ترتیب تنها ۵ دقیقه زمان برای فرایند چسبیدن نیاز است. دکتر ریچارد چادهاری، نویسنده این مطالعه اعلام کرده برای چسبیدن با کمک میدان مغناطیسی تنها چند دقیقه به جای چند ساعت نیاز است. این چسب می تواند در صنایعی مانند پزشکی، خودرویی و حتی هوافضانوردی مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین با صرفه جویی در هزینه ها، انرژی مورد نیاز برای ساخت آن نیز بسیار کم است.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال