ساخت ربات های نرمی که از بطری های سس الهام گرفته شدند

محققان هلندی در ساخت نوعی ربات نرم از بطری های سس الهام گرفتند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان هلندی از مکانیزم موجود در بطری سس برای ساخت و توسعه ربات نرم استفاده کردند. بالای بطری سس دریچه ای برای خارج شدن سس وجود دارد و در صورت فشردن بطری سس به […]

محققان هلندی در ساخت نوعی ربات نرم از بطری های سس الهام گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان هلندی از مکانیزم موجود در بطری سس برای ساخت و توسعه ربات نرم استفاده کردند. بالای بطری سس دریچه ای برای خارج شدن سس وجود دارد و در صورت فشردن بطری سس به بیرون پاشیده می شود.

گروهی از محققان دانشگاه آیندهوون تلاش کردند تا نوعی ربات نرم خودکار با فناوری دریچه هیستریک بسازند. این دریچه می تواند نوع شبیه سازی شده از دریچه بطری سس در هنگام باز و بسته شدن باشد.

در این فناوری هوا از طریق یک دریچه درون یک ربات به سمت پا یا انگشت نرم پنوماتیک پمپاژ می شود و باعث منقبض یا منبسط شدن مکرر آنها خواهد شد. بدین ترتیب می تواند به جلو و عقب حرکت کند.

این دریچه از یک پایه از جنس سیلیکون و شیارهایی روی آن تشکیل شده است. پس از رسیدن فشار هوای پشت شیارها به اندازه مشخص، آنها باز شده و باعث آزادسازی هوا خواهند شد. سپس شکاف ها به حالت اولیه بر می گردند. این چرخه بطور منظم تکرار میشود. در این پروژه محققان متوجه شدند در صورتی که دو دریچه به یک پمپ متصل باشد حرمت باز و بسته شدن آنها بصورت عکس یکدیگر خواهد بود. این اثر باعث شد تا محققان یک ربات خودکار با بدنه نرم تولید کنند که با چهار پا راه می رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال