ساخت دوربین های فوق باریک برای استفاده در دندانپزشکی

محققان کره جنوبی نوعی دوربین بسیار باریک ابداع کرده‌اند که می‌تواند در دندانپزشکی و برای عکاسی از دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این دوربین ها با الهام از چشم حشرات بوده است.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر برای عکاسی از دندان ها از فناوری های معمولی […]

محققان کره جنوبی نوعی دوربین بسیار باریک ابداع کرده‌اند که می‌تواند در دندانپزشکی و برای عکاسی از دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این دوربین ها با الهام از چشم حشرات بوده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر برای عکاسی از دندان ها از فناوری های معمولی عکاسی استفاده میشود که با محدودیت هایی همراه است. به همین دلیل دندانپزشکان معمولاً برای بررسی دندان ها تصاویری از آنها در تمام جهات ثبت می کنند. بدین ترتیب تصاویری از از دندان و محل پوسیدگی آن به دست می آید.

 از طرفی در صورت وجود یک دوربین باریک درون دهان می توان بر تمام محدودیت های موجود غلبه کرد. به طوری که بتواند با جزئیات و تصویربرداری از زوایا کل چینش دندانی را نشان دهد. پژوهشگران موسسه فناوری کره جنوبی با همکاری موسسه فناوری فوتونیک در این کشور یک دوربین با الهام از چشم حشرات و با زاویه باز ابداع کردند. این دوربین داخل دهانی با نام الهام گرفته از بیولوژیک می‌تواند عملکرد متنوعی را در تصویربرداری به کار برد.

 چشم حشرات به صورت مرکب و از ویژگی های بصری بالایی برخوردار است. به عنوان مثال زاویه دید وسیع و عمق میدان زیاد به همراه اندام های بینایی فشرده از ویژگی های چشم های مرکب است. این چشم ها می تواند الهام بخش دوربین های کوچک باشد به طوری که محدودیت دوربین های معمولی را از بین ببرد. دوربین ابداع شده توسط محققان شامل لنز های مقعر و محدب و آرایه های میکرو لنز معکوس به همراه حسگر تصویر است که همه این قطعات روی یک برد مدار چاپی انعطاف پذیر نصب میشود. با کمک این دوربین می توان محدودیت های دوربین های داخل دهانی را از بین برد. علاوه بر آن این دوربین فوق باریک با برطرف کردن ناراحتی بیماران می تواند در قسمت های باریک نیز دندان ها را بررسی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال