تولید آجرهایی که می توانند مواد رادیو اکتیو را شناسایی کنند

محققان روشی را ابداع کرده اند که در آن می توان برخی اجزای ساختمان را به یک دستگاه تشخیص موارد رادیو اکتیو تبدیل کرد. با تبدیل اقلام سازنده ساختمان به دوربینی که می تواند امکان توزیع مواد رادیو اکتیو را شناسایی کند، میزان آلودگی محیط مشخص خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و […]

محققان روشی را ابداع کرده اند که در آن می توان برخی اجزای ساختمان را به یک دستگاه تشخیص موارد رادیو اکتیو تبدیل کرد. با تبدیل اقلام سازنده ساختمان به دوربینی که می تواند امکان توزیع مواد رادیو اکتیو را شناسایی کند، میزان آلودگی محیط مشخص خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از NewAtlas، محققان دانشگاه کارولینای شمالی در روشی جدید اجزای ساختمان را به یک دستگاه تشخیص مواد رادیو اکتیو تبدیل کردند. در این روش موادی به آجرها و یا اجزای دیگر ساختمان افزوده میشود که با تبدیل آنها به دوربین سه بعدی، امکان وجود موادی مانند پلوتونیوم و مواد دیگر رادیو اکتیو شناسایی می شود.

مواد افزوده شده به این آجرها آنها را به دوربین های سه بعدی تشخیص رادیو اکتیو تبدیل می کند. این دورین ها می توانند تشعشعات گامای محیط را شناسایی کرده و بصورت یک نور نشان دهند. این آجرها در ساخت و سازهایی که در نزدیکی معادن و یا نزدیک به نیروگاه ها انجام میشود استفاده خواهد شد. محققان مواد اضافه شونده را کوارتز و ماده ای معدنی به نام فلدسپار عنوان کرده اند. این مواد می توانند در هنگاو نزدیکی با مواد رادیو اکتیو از خود نور ساطع کنند. بسته به میزان نور میزان آلودگی مشخص خواهد شد.

در تست های انجام شده محققان توانستند 4.5 کیلوگرم پلوتونیوم کشف کردند. با این ابداع حتی می توان مبدا تولید مواد رادیو اکتیو را نیز کشف کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال