ورود مریخ به متاورس با ربات اسپات بوستون داینامیکس توسط هیوندای

هیوندای قصد دارد شرایط مریخ را به کمک متاورس برای انسان ها شبیه سازی کند. همچنین ایده جدیدی را برای ربات اسپات بوستون داینامیکس و ارسال آن به مریخ نظر گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، هیوندای در نمایشگاه CES امسال ایده جدید خود را برای استفاده از ربات ها معرفی کرد. به […]

هیوندای قصد دارد شرایط مریخ را به کمک متاورس برای انسان ها شبیه سازی کند. همچنین ایده جدیدی را برای ربات اسپات بوستون داینامیکس و ارسال آن به مریخ نظر گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، هیوندای در نمایشگاه CES امسال ایده جدید خود را برای استفاده از ربات ها معرفی کرد. به گفته این شرکت ربات های بوستون داینامیکس قرار است به عنوان نماینده کاربران در مریخ حاضر شوند. ایده جدید هیوندای در این مراسم با یک ویدئو نمایش داده شد. در این ویدئو از طریق متاورس یک پدر و دختر به مریخ سفر می کنند. اما اطلاعات حسی ایجاد شده در این تجربه از طریق ربات اسپات بوستون داینامیک به صورت فیزیکی به مریخ ارسال و دریافت میشود.

 این ربات ها قرار است نقش یک واسطه احساسی برای کاربران در انتقال داده ها باشند. در واقع این رباتها با کمک حسگر و دوربین‌های خود از شرایط محیطی مریخ مانند دما، طوفان و یا چشم اندازهای آن اطلاعاتی را دریافت می کنند و سپس آن را در دنیای متاورس ایجاد می‌کنند. با ورود کاربر به این محیط  مجازی و استفاده از فناوری‌هایی که البته هنوز ایجاد نشده اند امکان لمس و احساس ماسه ها، طوفان های سیاره سرخ و صخره ها به وجود می آید.

چنگ سونگ، مدیر بخش گروپ هیوندای موتور می گوید: در واقع این رباتها قصد دارند یک تجربه جدید و از راه دور در دنیای متاورس به کاربران ارائه کنند که در آن از حواس فیزیکی ما استفاده کرده و سپس زندگی روزانه را مجدداً باز تعریف می‌کنند. همچنین این شرکت کره‌ای اعلام کرد ایده هیوندای در واقع مانند تعامل با حیوانات خانگی خواهد بود. به طوری که در آینده با استفاده از ربات ها از راه دور می توان با حیوانات خانگی ارتباط داشت. به آنها غذا داد یا آنها را در آغوش گرفت. هنوز نحوه پیاده سازی این فناوری توسط هیوندای به طور کامل مشخص نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال