ذوب شدن یخچال های طبیعی می‌تواند به افزایش بیماری های همه گیر منجر شود

محققان آکادمی علوم چین با بررسی نمونه‌های باکتری موجود در برف و یخ یخچال های طبیعی تبت مدعی شدند در صورت ذوب شدن این یخچال ها ابتلا به بیماری‌های همه گیر نیز افزایش می یابد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر آکادمی علوم چین نشان می‌دهد حدود هزار گونه باکتری در […]

محققان آکادمی علوم چین با بررسی نمونه‌های باکتری موجود در برف و یخ یخچال های طبیعی تبت مدعی شدند در صورت ذوب شدن این یخچال ها ابتلا به بیماری‌های همه گیر نیز افزایش می یابد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر آکادمی علوم چین نشان می‌دهد حدود هزار گونه باکتری در یخچالهای طبیعی تبت وجود دارند و در صورت ذوب شدن این یخچال ها در اثر گرمایش زمین می تواند به بیماری های همه گیر منجر شود. این تحقیق که در زمینه جمع‌آوری و مطالعه باکتری ها انجام شده است، بررسی هایی را در مورد نگرانی گسترش بیماری های همه گیر با ذوب شدن یخچال های طبیعی زمین انجام شده است.

 به گفته محققان این مطالعه، صفحات یخی و یخچال های طبیعی تقریباً حدود ۱۰ درصد از سطح زمین را اشغال کرده اند و از آنها به عنوان مخازن آب شیرین نام برده می شود. از طرفی به دلیل ایجاد تغییرات آب و هوایی در آینده شاهد ذوب شدن برف ها و یخچالهای طبیعی خواهیم بود. مطالعه اخیر نشان می دهد باکتری هایی در برف ها وجود دارند که در اثر ذوب شدن می توانند به عنوان تهدیدی برای سلامت انسان ها باشد. در این تحقیق محققان نمونه های برف و یخ از ۲۱ یخچال طبیعی در تبت را بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ جمع‌آوری و بررسی کردند.

در این آزمایش مشخص شد ۹۶۸ گونه منحصر به فرد از باکتری در این یخ ها وجود دارد که حدود ۹۸ درصد آن ها جدید هستند. در یخ های ۱۵ هزار ساله چندین ویروس جدید کشف شده است که پیش از این هرگز مشاهده نشده بود. این باکتری ها و ویروس ها هم برای حیوانات و انسانها مسری خواهد بود و در صورت ذوب شدن در روی یخ با آب رودخانه منتقل می شوند. از طرفی مصونیتی در برابر میکروب های قدیمی تر در انسان وجود ندارد و این ویروس ها و باکتری ها می توانند به شدت مرگبار باشند. بنابراین همه گیری نیز بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال