متا زبان نانوشته را به مترجم هوش مصنوعی خود اضافه می کند

مترجم متا با کمک هوش مصنوعی امکان ترجمه زبان های نانوشته به زبان های دیگر را داراست. این مترجم در حال حاضر می تواند زبان Hokkien را به انگلیسی و یا بالعکس ترجمه کند. زبان های نانوشته به زبان هایی گفته می شود که بدون مولفه های نوشتاری هستند. این نوع زبان می تواند برای […]

مترجم متا با کمک هوش مصنوعی امکان ترجمه زبان های نانوشته به زبان های دیگر را داراست. این مترجم در حال حاضر می تواند زبان Hokkien را به انگلیسی و یا بالعکس ترجمه کند.

زبان های نانوشته به زبان هایی گفته می شود که بدون مولفه های نوشتاری هستند. این نوع زبان می تواند برای مترجم های مبتنی بر یادگیری ماشینی مشکل ساز باشد. زیرا در حالت کلی در چنین سیستم هایی برای تبدیل به یک زبان دیگر، ابتدا باید به حالت نوشتاری درآید. متا نیز قصد دارد با وجود این مشکل، همچنان این سیستم را پیاده سازی کند.

در حال حاضر متا روی توسعه سیستم ترجمه گفتار به گفتار برای استفاده در متاورس کار می کند. به همین دلیل مهندسان متا به دنبال روشی برای ترجمه زبان Hokkien به انگلیسی هستند. زبان مورد نظر با وجود استفاده در دیاسپورای آسیا و به عنوان زبان رسمی تایوان مولفه نوشتاری ندارد. آموزش اولیه سیستم های ترجمه مبتنی بر یادگیری ماشینی نیز به صورت نوشتاری یا گفتاری نیاز دارد که در زبان های نانوشته وجود ندارد.

به گفته زاکربرگ در پست وبلاگی خود، متا برای تبدیل این زبان از ترجمه گفتار به واحد استفاده کرده است. بدین ترتیب کفتار به دنباله ای از واحدها تبدیل میشود که پیش از این توسط متا استفاده شده بود. این واحدها شکل موج ها را تشکیل دادند. سپس از UnitY به عنوان رمزگشای اول برای تبدیل به زبان واسطه استفاده شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال