هوش مصنوعی متا فرمول جدیدی را برای ساخت بتن بدون کربن ارائه کرد

در حالی که ساخت بتن عاری از کربن دی اکسید می تواند اهمیت بالایی در مقابله با تغییرات اقلیمی داشته باشد، هوش مصنوعی متا تلاش داشته تا فرمول های جدیدی را برای ساخت این بتن ارائه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تولید بتن حدود ۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای […]

در حالی که ساخت بتن عاری از کربن دی اکسید می تواند اهمیت بالایی در مقابله با تغییرات اقلیمی داشته باشد، هوش مصنوعی متا تلاش داشته تا فرمول های جدیدی را برای ساخت این بتن ارائه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تولید بتن حدود ۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را به وجود می‌آورد. به همین دلیل شرکت متا تلاش کرد تا با استفاده از هوش مصنوعی خود فرمول جدیدی را برای ساخت بتن با کاهش ۴۰ درصدی کربن دی اکسید ارائه کند. به همین منظور نیز آزمایش هایی از نحوه عملکرد این بتن در یک دیتا سنتر به نام DeKalb انجام گرفته است.

 الگوریتم های ارائه شده توسط این فرمول نیز کارآمد بوده و به کاهش انتشار دی اکسید کربن تا ۴۰ درصد می‌انجامد. البته استفاده از این الگوریتم نیز با مشکلاتی مواجه خواهد بود. مهمترین مشکل استفاده از این فرمول جدید و جایگزینی آن در بازار است تا به طور عمومی استفاده شود. از طرفی مخلوط های به دست آمده از این فرمول نیز باید برای استفاده عملی در آزمایشگاه ها مورد سنجش دوام قرار بگیرد.

آمروتا سودالکار از بخش پایداری مرکز داده متا در این مورد می‌گوید: در این آزمایش مشخص شد بتن های کم کربن از ۱ تا ۴ هفته پس از استفاده استحکام بیشتری از خود نشان دادند. در صورت ساخت این بتن به صورت اقتصادی و مقرون به صرفه می تواند جایگزین بتن معمولی شود و در ساخت و سازها مورد استفاده قرار بگیرد. بدین ترتیب باعث کاهش انتشار دی اکسید کربن نیز خواهد بود. در حال حاضر گرمایش زمین یکی از مشکلات اساسی بشر محسوب می شود که به دنبال خود فجایع بسیاری نیز به همراه دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال