متا ساخت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی را آغاز می کند

متا اعلام کرد به زودی اولین تراشه اختصاصی هوش مصنوعی این شرکت برای مدل های هوش مصنوعی ساخته خواهد شد. طبق اعلام مارک زاکربرگ متا قصد دارد هوش مصنوعی مفید و قابل استفاده برای میلیاردها نفر عرضه کند. طراحی و ساخت این تراشه نیز گام نخست برای متا محسوب میشود تا بتواند با شرکت های […]

متا اعلام کرد به زودی اولین تراشه اختصاصی هوش مصنوعی این شرکت برای مدل های هوش مصنوعی ساخته خواهد شد. طبق اعلام مارک زاکربرگ متا قصد دارد هوش مصنوعی مفید و قابل استفاده برای میلیاردها نفر عرضه کند. طراحی و ساخت این تراشه نیز گام نخست برای متا محسوب میشود تا بتواند با شرکت های ارائه کننده هوش مصنوعی رقابت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سانتوش جاناردان، معاون متا طی یک پست در وبلاگ این شرکت اعلام کرد تراشه جدید با نام  Meta Training and Inference Accelerator به اختصار MTIA می تواند قابلیت استنتاج در هوش مصنوعی را بهبود دهد.

در ادامه این پست وبلاگی در مورد این تراست اعلام شد که نسبت به انواع معمولی خود دارای قدرت محاسباتی بالاتری بوده و به اعتقاد متا می تواند عملکرد بهتر را در کنار تاخیر کمتر ارائه کند. همچنین برای هر ظرفیت از کار، کارایی بیشتری خواهد داشت.‌

ساخت این تراشه با توجه به قابلیت های بالای مخاطبانی می تواند به نوعی امتیاز برای متا به شمار رود. البته ساخت این تراشه تا سال ۲۰۲۵ نیز به اتمام نمی رسد.

متا قصد دارد علاوه بر تراشه روی یک مدار مجتمع خاص نیز کار کند. این ASIC می تواند ویژگی هایی مانند رمزگذاری ویدیو را ارائه کند که متا نام MSVP یا پردازشگر ویدیو مقیاس پذیر را روی آن گذاشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال