شکایت متا از توسعه دهندگان اپ های غیررسمی واتس اپ

متا از شرکت های چینی توسعه دهنده برنامه های غیررسمی واتس اپ اندروید شکایت کرد. این شرکت ها به سرقت بیش از یک میلیون حساب کاربری متهم هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا در متن شکایت خود عنوان کرد برنامه های مخرب در سایت و استورهای گوگل پلی، APK Pure و […]

متا از شرکت های چینی توسعه دهنده برنامه های غیررسمی واتس اپ اندروید شکایت کرد. این شرکت ها به سرقت بیش از یک میلیون حساب کاربری متهم هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا در متن شکایت خود عنوان کرد برنامه های مخرب در سایت و استورهای گوگل پلی، APK Pure و APKSFree برای دانلود در دسترس بودند. این برنامه ها پس از نصب یا کمک بدافزارهای خود می توانند اطلاعات حساب کاربری مانند احراز هویت حساب و اطلاعات حساس را با هدف سرقت از حساب های کاربری واتساپ جمع آوری کنند.

متن این شکایت بدین صورت است: پس از نصب برنامه های مخرب باید اطلاعات حساب کاربری را وارد کنند. سپس دسترسی برنامه ها به حساب کاربری توسط قربانیان تایید می شود. شرکت های متهم برنامه ریزی برنامه ها را به گونه ای انجام داده اند تا اعتبار قربانیان به رایانه های منتقل شده و بدین ترتیب اطلاعات حساب کاربری و احراز هویت آنها به دست می آید.

ویل کاتکارت رئیس واتساپ در متا نسبت به نصب نسخه های اصلاح شده واتساپ هشدار داده بود. وی در توییتر به کاربران گفته بود این نسخه ها را دانلود نکنند.در توئیت وی آمده است: اخیرا یک بدافزار پنهانی در برنامه های توسعه دهندگانی مانند HeyMods و همچنین Hey Whatsapp توسط تیم امنیتی ما کشف شده است. این برنامه ها با اعلام ارائه ویژگی های تازه روش جدیدی را برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات شخصی اعمال می کنند.

در حال حاضر اطلاعات بدست آمده از این برنامه ها با گوگل به اشتراک گذاشته شد و با کمک آنها با این برنامه های مخرب مبارزه می کنیم. پس از این موضوع بروزرسانی Google Play Protect با هدف غیرفعال کردن نسخه های جعلی انجام گرفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال