ابررایانه متا به عنوان بزرگترین ابررایانه هوش مصنوعی رونمایی شد

متا ابررایانه جدید خود با نام AI Research SuperCluster یا RSC به عنوان سریع ترین رایانه جهان رونمایی کرد. به گفته این شرکت این ابر رایانه سریع ترین رایانه جهان با سرعت در حال افزایش مداوم خواهد بود که قدرت محاسباتی آن اگزامقیاس یا همان یک کوینتیلیون محاسبه بر ثانیه خواهد بود. به گزارش سرویس […]

متا ابررایانه جدید خود با نام AI Research SuperCluster یا RSC به عنوان سریع ترین رایانه جهان رونمایی کرد. به گفته این شرکت این ابر رایانه سریع ترین رایانه جهان با سرعت در حال افزایش مداوم خواهد بود که قدرت محاسباتی آن اگزامقیاس یا همان یک کوینتیلیون محاسبه بر ثانیه خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت متا ابر رایانه جدید خود را در دسته سریع ترین رایانه های جهان رونمایی کرد. متا با ورود به حوزه هوش مصنوعی پردازش داده های مربوط به زیر مجموعه های خود مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ را انجام خواهد داد. این رایانه جدید نیز قرار است با آموزش هوش مصنوعی و با کمک داده ها و قدرت محاسباتی خود در تشخیص کلمات، اشیا و زبان ها و همچنین محتوای مضر و اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی به متا کمک کند. البته وظیفه اصلی این ابر رایانه کمک به دنیای متاورس خواهد بود.

این ابررایانه از ۶۰۸۰ پردازنده گرافیکی از نوع A100 Nvidia تشکیل شده است که اتصال آنها از طریق شبکه بوده و قادر است انتقال داده ها را با سرعت ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه انجام دهد. فضای ذخیره سازی این سیستم نیز ۱۷۵ پتابایت است که ۴۶ پتابایت شامل حافظه نهان است و سیستم فایل شبکه ای نیز ۱۰ پتابایت را در اختیار خواهد داشت. این ابررایانه در آزمایش های انجام گرفته توانست سه برابر سریعتر نسبت به ابر رایانه هوش مصنوعی قبلی آموزش مدل های پردازش زبان طبیعی را انجام دهد. همچنین سرعت آن در بینایی رایانه‌ای ۲۰ برابر سریع تر بوده است. بینایی رایانه‌ای همان پردازش، آنالیز و درک محتوای تصاویر است.

از مهم ترین ویژگی ابررایانه جدید متا می توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. زیرا بدون نیاز به اینترنت و تنها از طریق مراکز داده عمل می کند. داده ها از مبدا تا مقصد رمزنگاری شده و تنها برای آموزش مدل ها رمزگشایی خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال