تلاش متا برای قرارگیری در جمع بزرگان هوش مصنوعی

متا با هدف نشان دادن خود به عنوان یکی از بزرگان هوش مصنوعی، مدل زبانی بزرگ خود را منتشر می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود رقابت شدید بین غول های فناوری برای انتشار ابزارهای هوش مصنوعی، متا به عنوان شرکت مادر فیسبوک از مدل زبانی جدید خود رونمایی می […]

متا با هدف نشان دادن خود به عنوان یکی از بزرگان هوش مصنوعی، مدل زبانی بزرگ خود را منتشر می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود رقابت شدید بین غول های فناوری برای انتشار ابزارهای هوش مصنوعی، متا به عنوان شرکت مادر فیسبوک از مدل زبانی جدید خود رونمایی می کند. متا تلاش دارد تا جدیدترین فعالیت های خود را در این زمینه رونمایی کند.

به گفته متا مدل زبانی بزرگ جدید این شرکت به نام LLaMA اکنون در دسترس قرار گرفته و محققان می توانند برای دریافت خدمات درخواست دهند.

این ابزارها به نوعی زیرساخت فناوری هایی مانند ChatGPT محسوب میشوند و می توانند قابلیت پاسخگویی به سوالات را فراهم کنند. تاکنون مایکروسافت از بینگ جدید بهمراه هوش مصنوعی رونمایی کرده است. گوگل نیز از هوش مصنوعی بارد با هدف رقابت با مایکروسافت رونمایی کرد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا خبر انتشار این مدل زبانی را در پست فیسبوک خود اعلام کرد. وی در این مورد گفت: مدل های زبانی بزرگ قادرند در زمینه تولید متن، گفت و گو، ایجاد مقالات و دیگر کارهای پیچیده مانند حل ریاضیات مورد استفاده قرار بگیرند. طبق گزارش CNet، مدل های زبانی بزرگ نشان می دهد شرکت ها از هوش مصنوعی برای رقابت در زمینه های مختلف فناوری با یکدیگر استفاده می کنند.

محبوبیت زیاد هوش مصنوعی در بین کاربران باعث نگرانی در این زمینه شده است. این نگرانی ها در زمینه اخلاقی، سرقت ادبی، انتشار اطلاعات نادرست و سوگیری ها است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال