اخبار روز دوم رویداد مایکروسافت Build 2015

پیشتر، اخبار روز اول رویداد مایکروسافت Build 2015 را در اختیارتان قرار دادیم و حالا سعی داریم تا خبرهای مربوط به روز دوم از این رویداد را که در طی دو روز و نیم برگزار می‌شود، به صورتی خلاصه بیان کنیم. روز دوم از این کنفرانس نیز تمرکز اصلی خود را بر روی توسعه‌دهندگان گذاشته بود و حتی […]

پیشتر، اخبار روز اول رویداد مایکروسافت Build 2015 را در اختیارتان قرار دادیم و حالا سعی داریم تا خبرهای مربوط به روز دوم از این رویداد را که در طی دو روز و نیم برگزار می‌شود، به صورتی خلاصه بیان کنیم. روز دوم از این کنفرانس نیز تمرکز اصلی خود را بر روی توسعه‌دهندگان گذاشته بود و حتی کمتر از سال گذشته به مصرف‌کنندگان توجه شده بود.

زمان نزدیک شدن به بروزرسانی ویندوز 10 و استفاده از نسخه‌ی جدید آفیس، چندان دور نیست و مایکروسافت نیز از برنامه‌های ویژه‌ی خود برای کاربران و توسعه‌دهندگان برای مهمانان گفت. یکی از مواردی که مستقیما کاربران را مورد توجه قرار داده، امکان ایجاد صورت‌حساب توسط اپراتورها برای تمامی مشترکین محصولات ویندوزی می‌باشد و مهم‌تر از آن، ایجاد پلی برای ورود اپلیکیشن‌های نوشته شده برای iOS و اندروید بود که مایکروسافت با این ویژگی، همگان را شگفت‌زده کرد. شاید در روز اول، اشاره‌ی کوچکی به این موضوع شده باشد اما روز دوم از این کنفرانس، همه و همه را درگیر کدنویسی و کدهای جدید ویندوز کرد.

اپلیکیشن‌های اقتصادی

Microsoft Build 2015 day two Keynote review 2

با توجه به فعالیت‌های جدید مایکروسافت، این شرکت صحبت‌های زیادی را در مورد توانایی ورود اپلیکیشن‌های مختلف به بخش اقتصادی داشت چرا که در آینده، ابزارهای پیشرفته و بسیار کارآمدی در اختیار برنامه‌نویسان قرار خواهد گرفت که به آنها اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خود را ماورای هر محدودیتی، وارد دنیای اقتصادی نمایند.

همچنین، این شرکت آمریکایی از توجه ویژه‌ی خود به فناوری پرینتر سه بعدی خبر داد و اعلام نمود که با همکاری‌های زیادی که با شرکت Autodesk داشته، حالا ویندوز 10 سازگاری کاملی با پرینتر سه بعدی Spark 3D شرکت Autodesk دارد.

ویندوز 10

Microsoft Build 2015 day two Keynote review 4

در روز دوم، صحبت‌های بیشتری در مورد ویندوز 10 و درس‌هایی که مایکروسافت از ویندوز 10 گرفته، انجام شد. در واقع یکی از مشکلات اصلی ویندوز 8، عدم موفقیت مایکروسافت در نمایش صحیح اپلیکیشن‌های مدرن بود چرا که در این نرم‌افزارها یا باید به صورت تمام‌صفحه اجرا می‌شدند و یا از آنها هیچ استفاده‌ای نمیشد که این موضوع به یک جک، در خود مایکروسافت تبدیل شده بود! بروزرسانی چارچوب کلی ویندوز به جهت گله‌مند بودن برنامه‌نویسان در انجمن‌های ویندوز، از دیگر کارهای اصلی مایکرسافت برای این ویندوز بوده است.

Microsoft Build 2015 day two Keynote review 6

در پایان این بخش نیز اپلیکیشن‌های سراسری که به صورت مشترک، در پلتفرم‌های مختلف استفاده خواهند شد، مورد صحبت قرار گرفتند و در نهایت نیز نرم‌افزاری با نام X X X در یک ماشین سنتی، ایکس‌باکس و البته Holo Lens نمایش داده شد. نکته‌ی مهم در مورد این نرم‌افزار، نمایش کاملا یکسان آن در هر سه دستگاه بود که در Holo Lens به صورت سه‌بعدی، در ایکس‌باکس به صورت 360 درجه و در مانیتور به صورت دو‌بعدی دیده می‌شود و این توانایی، در این اپلیکیشن قرار داده شده بود. اما این توانایی، تنها توسط سه خط کد جدید بود، سه خط که در پایان سایر کدها آمده و به اپلیکیشن اجازه می‌داد تا در هر چیزی، به صورتی کاملا صحیح نمایش داده شود.

باید توجه داشت که نرم‌افزارهای سراسری (Universal Apps) به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا عملیات نوشتن کد را تنها یکبار انجام دهند و برای استفاده‌ از آن در پلتفرمی دیگر، تنها به یک تاییدیه نیاز پیدا کنند که این موضوع برای برنامه‌نویسان، فوق‌العاده ارزشمند می‌باشد.

پروژه‌ی اسپارتان، مایکروسافت اج

Microsoft Build 2015 day two Keynote review 7

مایکروسافت در کنار معرفی مرورگر جدید خود، EdgeHTML را نیز معرفی کرد که احتمالا همراه با مرورگر Edge، عرضه خواهد شد. طبق صحبت‌های مایکروسافت، Edge کاملا بر خلاف Internet Explorer عمل می‌کند و بیش از 4200 ایراد اساسی را در IE، برطرف ساخته است.

طبق بنچمارک‌های انجام شده، عملکرد Microsoft Edge دو برابر بهتر از IE برآورد شده و در میان دیگر مرورگرهای 64-بیتی نیز بهترین عملکرد را دارد. همچنین، توسعه‌دهندگان ابزاری را در دست خواهند داشت که به آنها اجازه می‌دهد تا مرورگر را به یک اپلیکیشن تبدیل کنند و یا حتی Cortana را با آن هماهنگ سازند.

Microsoft Build 2015 day two Keynote review 3 Microsoft Build 2015 day two Keynote review 5

نظر شما در مورد ویندوز 10 چیست؟ آیا مایکروسافت به هدف خود خواهد رسید؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال