فناوری هوش مصنوعی جدید مایکروسافت، میزان بروز احساسات انسانی را تشخیص می‌دهد

اگر تنها یک چیز باشد که میان ماشین‌ها، ربات‌ها و انسان‌ها تفاوت ایجاد کند، آن احساسات انسانی است. ما انسان‌ها در شرایط گوناگون احساسات و عواطف مختلفی را از خود نشان می‌دهیم که به طبع نمی‌توان آن‌ها در قالب کدهای باینری بیان کرد. با این حال امروزه با پیشرفت علم و فناوری، ماشین‌ها هم می‌توانند […]

اگر تنها یک چیز باشد که میان ماشین‌ها، ربات‌ها و انسان‌ها تفاوت ایجاد کند، آن احساسات انسانی است. ما انسان‌ها در شرایط گوناگون احساسات و عواطف مختلفی را از خود نشان می‌دهیم که به طبع نمی‌توان آن‌ها در قالب کدهای باینری بیان کرد. با این حال امروزه با پیشرفت علم و فناوری، ماشین‌ها هم می‌توانند احساسات و عواطف انسانی را از طریق تجزیه وتحلیل تصاویر آن‌ها تشخصی دهند و احتمالاً در آینده هم قادر باشند این کار را از طریق مشاهده ویدئوهای زنده و واقعی انجام دهند.

حالا ظاهراً غول دنیای نرم‌افزار، از یک پلتفرم سنجش احساسات انسانی پرده برده داشته که قادر است تا میزان احساسات مختلف افراد را از طریق تصاویر آن‌ها، اندازه‌گیری کند.

ms-ai-640x428

مدیر برنامه‌ تحقیقات مایکروسافت، Ryan Galgon، معتقد است که یک دوربین به همراه این فنّاوری می‌تواند تهیه‌کنندگان یک فیلم را در هر زمانی از میزان واکنش افراد و مخاطبان در تماشای فیلم را مطلع کند به نحوی که گویی دوربین را مستقیماً در روبروی مخاطبان قرار داده باشند. از سوی دیگر صاحبان فروشگاه‌ها هم می‌توانند به‌وسیله این فناوری که مجهز به یک دوربین شده باشد، رفتار مشتریان در نمایش محصولات مختلف و امثالهم را رصد کنند. البته باید در نظر داشت که تمام این کاربردها به نحوه به‌کارگیری این فناوری توسط توسعه‌دهندگان مختلف بستگی خواهد داشت.

گفتنی است این فناوری بخشی از زحمات کار کردن روی پروژه معروف آکسفورد مایکروسافت است که این شرکت با استفاده درست و اصولی از تجربه هوش مصنوعی و ماشین‌های یادگیرنده به‌منظور تولید ابزارهای پیشرفته، هر فردی را قادر خواهد ساخت تا بدون هزینه از این فناوری استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال