دانشمندان یک قاضی با هوش مصنوعی ساختند که قادر است نتیجه پرونده‌ها را پیش‌بینی کند

در برخی از مواقع، نتیجه‌ی یک پرونده در دادگاه به طور کامل عوض می‌شود و ممکن است فرد بی‌گناه مقصر شناخته شود. فاکتورهای زیادی برای اشتباه دادگاه وجود دارد اما دانشمندان بریتانیایی معتقدند که هوش مصنوعی را طراحی کردند که قادر است نتیجه‌ی پرونده‌های مربوط به حقوق بشر را به درستی پیش‌بینی کند. این هوش […]

در برخی از مواقع، نتیجه‌ی یک پرونده در دادگاه به طور کامل عوض می‌شود و ممکن است فرد بی‌گناه مقصر شناخته شود. فاکتورهای زیادی برای اشتباه دادگاه وجود دارد اما دانشمندان بریتانیایی معتقدند که هوش مصنوعی را طراحی کردند که قادر است نتیجه‌ی پرونده‌های مربوط به حقوق بشر را به درستی پیش‌بینی کند.

این هوش مصنوعی قادر است پرونده‌های مربوط به شکنجه و مردم آزاری، رفتار نامناسب و حریم شخصی را حل کند. این هوش مصنوعی که توسط دانشگاه لندن، Sheffield و Pennsylvania آمریکا ساخته شده موفق به تشخیص درست 79 درصد از پرونده‌ها از میان 584 پرونده‌ی دادگاه‌های حقوق بشر اروپا شده است.

دکتر Nikolaos Aletras که سرپرست اصلی این تحقیق بوده بیان کرد که هدف آن‌ها جایگزین کردن هوش مصنوعی به جای وکلا و یا قاضی‌ نیست بلکه آن‌ها می‌خواهند که این هوش مصنوعی با مشخص کردن الگوهایی که در متن دادگاه‌ نوشته می‌شود بتواند نتیجه‌ی درست را پیش‌بینی کند.

این هوش مصنوعی برای مشخص کردن پرونده‌ها، الگوی متن‌های دادگاه را مشخص می‌کند و هرکدام از آن‌ها را به دو دسته‌ی نقض قانون و یا بدون تخطی از قانون قرار می‌دهد. حالا تیم سازنده‌ی این هوش مصنوعی امیدوار است تا بتواند با انجام آزمایش‌های بیشتر، عملکرد آن را به بالاترین حد ممکن برساند تا شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور، هوش‌مصنوعی هم در دادگاه نقشی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال