مایکروسافت اعلام کرد هکرهای SolarWinds به کدهای منبع این شرکت دسترسی پیدا کردند

مایکروسافت اعلام کرد هکرهای SolarWinds توانستند به کدهای منبع این شرکت دسترسی پیدا کنند. پیش از این نیز حملات گسترده دیگری منتسب به هکرهای روسیه انجام شده بود که در آن شرکت های دولتی و خصوصی آمریکا مورد هدف قرار گرفتند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حملات سایبری گسترده در آمریکا از […]

مایکروسافت اعلام کرد هکرهای SolarWinds توانستند به کدهای منبع این شرکت دسترسی پیدا کنند. پیش از این نیز حملات گسترده دیگری منتسب به هکرهای روسیه انجام شده بود که در آن شرکت های دولتی و خصوصی آمریکا مورد هدف قرار گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حملات سایبری گسترده در آمریکا از ماه گذشته تاکنون ادامه داشته و این حملات به گروهی به نام APT29 یا Cozy Bear از روسیه نسبت داده شده است. پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که طی حملات سایبری هکرها بد افزار هایی آلوده به سیستم های این شرکت نفوذ کردند. هم اکنون نیز طی بیانیه این شرکت تعدادی از کدهای منبع شرکت در اختیار هکرها قرار گرفته. البته مایکروسافت در بیانیه خود گفته است این حساب هک شده امکان اصلاح و ویرایش کدها را به هکرها نخواهد داد.

هنوز مایکروسافت از جزئیات منابع هک شده اطلاعاتی را افشا نکرده است. اما با توجه به میلیون‌ها مشتری این شرکت و همچنین میلیاردها کاربر آن، اگر کدهای به سرقت رفته حاوی اطلاعات مهمی باشد امکان دارد امکان توسعه بدافزار توسط هکرها فراهم شود.

در حال حاضر این حمله سایبری به عنوان بزرگترین حمله در دولت آمریکا به شمار می رود و رئیس مایکروسافت نیز اعلام کرده ممکن است نتایج آن نیز در آینده خطرناک تر باشد.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال