مایکروسافت از چه کارت گرافیکی در لپتاپ سرفیس‌ بوک استفاده کرده است؟

عصر دیروز بود که مایکروسافت در مراسمی رسمی از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که شب گذشته در کنفراس مایکروسافت معرفی شد، اولین لپ‌تاپ این شرکت با نام Surface Book بود که توجه بسیاری از افراد به آن جلب شد. این لپ‌تاپ قرار است همانند بسیاری از محصولات دیگر، در مدل‌ها […]

عصر دیروز بود که مایکروسافت در مراسمی رسمی از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که شب گذشته در کنفراس مایکروسافت معرفی شد، اولین لپ‌تاپ این شرکت با نام Surface Book بود که توجه بسیاری از افراد به آن جلب شد.

این لپ‌تاپ قرار است همانند بسیاری از محصولات دیگر، در مدل‌ها و با سیستم سخت‌افزاری متفاوتی عرضه گردد. مایکروسافت سعی کرده تا فاکتورهای زیبایی و قدرت را محصول جدیدش در نظر بگیرد، به همین جهت اجرای بازی‌های سبک و همچنین کار کردن با نرم‌افزارهایی همچون فوتوشاپ، از ساده‌ترین کارهایی به حساب می‌آید که هر کسی از یک لپ‌تاپ انتظار دارد. در مورد کارت گرافیک به کار رفته در این لپتاپ، مایکروسافت هیچ اطلاعاتی منتشر نکرد و تنها اشاره کرد که این کارت، از ساخته‌های جدید انویدیا خواهد بود.

باید توجه داشت که این لپ‌تاپ (و سایر لپتاپ‌های بازار) به گرافیک مجتمع (IGP) پردازنده‌های اینتل مجهز شده‌اند و این موضوع در مورد لپ‌تاپ Surface Book با گرافیک مجتمع Intel HD 530 نیز صدق می‌کند. این پردازنده‌ی گرافیکی قدرت کمی ندارد اما تنها می‌توان در وب‌گردی، اجرای بازی‌های کم‌حجم، فشرده‌سازی و کارهایی این‌چنینی حساب باز کنیم. اما در کنار این گرافیک مجتمع، مایکروسافت در مدل‌های گران‌قیمت‌تر این محصول، از یکی از کارت‌های گرافیک انویدیا نیز استفاده کرده تا Surface Book قدرتی بسیار بیشتر از آنچه انتظار دارید، داشته باشد.

موضوعی که توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده، مدل کارت گرافیک به کار رفته در این لپ‌تاپ است. در مورد این کارت گرافیک، انویدیا اعلام کرده که کارت به کار رفته در لپتاپ مایکروسافت، با داشتن 1 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5، بر اساس معماری Maxwell طراحی و به صورت اختصاصی برای مایکروسافت طراحی شده و می‌تواند بین یکی از کارت‌های فعلی انویدیا قرار بگیرد. همچنان انویدیا اذعان داشته که این کارت گرافیک، پیشتر معرفی نشده و یک محصول جدید از انویدیا به حساب می‌آید.

همانطور که می‌بینید صحبت‌های انویدیا نیز در این مورد بسیار نامفهوم و نا مشخص است اما از آنجایی که این کارت می‌تواند در پردازش گرافیکی نرم‌افزارهایی همچون Adobe Illustrator و Adobe Lightroom نقش پر رنگی داشته باشد، بعید است که کارتی رده‌پایین در این لپ‌تاپ قرار گرفته باشد. همچنین انویدیا در تولید این کارت، نیم‌نگاهی هم به گیمرها داشته و این یعنی احتمالا این کارت، از محصولات سری GTX این شرکت باشد. در توضیحاتی که مایکروسافت در مورد قدرت کارت گرافیک لپ‌تاپ جدیدش نیز داده، اذعان داشته که این لپتاپ مناسب افرادی است که به عناوینی همچون League of Legends علاقه دارند.

اگر به یاد داشته باشید، در معرفی کارت GTX 950 نیز اعلام شد که این کارت می‌تواند League of Legends را با رزولوشن 1080p و 60FPS اجرا نماید. از آنجایی که این کارت گرافیک، محصولی “جدید” از انویدیا است، احتمال دارد کارت گرافیک GTX 955M به صورت اختصاصی برای مایکروسافت تولید و در این لپ‌تاپ به کار گرفته شده باشد.

درست است که گرافیک مجمتع Intel HD 530 نیز می‌تواند تا حد زیادی به کاربران در اجرای بازی‌ها کمک کند، اما سوال اصلی اینجاست که آیا کارت گرافیک به کار رفته در لپ‌تاپ Surface Book مایکروسافت، می‌تواند عناوین سنگین‌تر از LoL و یا نرم‌افزارهایی همچون فوتوشاپ را به سادگی اجرا نماید یا نه.

زمان زیادی تا عرضه‌ی این لپ‌تاپ باقی نمانده و هنوز هم مایکروسافت و انویدیا در مورد کارت گرافیک به کار رفته در لپ‌تاپ Surface Book سکوت کرده‌اند. اما این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده، شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در مورد این لپ‌تاپ باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال