مایکروسافت از سرفیس‌بوک رسما پرده برداشت؛ اولین لپتاپ ردموندی‌ها

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، شرکت مایکروسافت امروز سه‌شنبه، طی مراسمی رسمی از محصولات جدید خود در زمینه‌های گوناگون پرده برداری کرد. یکی از این محصولات جدید، Surface Book نام دارد که اولین لپ‌تاپ تولید شده توسط شرکت مایکروسافت به حساب می‌آید. تولید این لپ‌تاپ جدید نشانه تغییر مسیر سرفیس‌ها به جهتی خاص بوده و علاوه […]

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، شرکت مایکروسافت امروز سه‌شنبه، طی مراسمی رسمی از محصولات جدید خود در زمینه‌های گوناگون پرده برداری کرد. یکی از این محصولات جدید، Surface Book نام دارد که اولین لپ‌تاپ تولید شده توسط شرکت مایکروسافت به حساب می‌آید. تولید این لپ‌تاپ جدید نشانه تغییر مسیر سرفیس‌ها به جهتی خاص بوده و علاوه بر آن، سرفیس بوک اولین لپ‌تاپ تولیدی شرکت مایکروسافت به حساب می‌آید. با نگاهی به مشخصات این دستگاه هوشمند متوجه می‌شوید که قابلیت‌های آن بیشتر از یک لپ‌تاپ معمولی است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ قابلیت جدا شدن از محل خود را داشته و به همین منظور می‌توانید از این دستگاه به عنوان یک تبلت نیز استفاده کنید. همچنین در حالاتی دیگر می‌توانید از داک کیبورد این لپ‌تاپ به عنوان تکیه‌گاه دستگاه نیز استفاده کنید.

سرفیس بوک مایکروسافت دارای صفحه نمایشی با ابعاد 13.5 اینچ بوده و به دلیل در اختیار داشتن دقت تصویر 3000 × 2000 پیکسل، میزان چگالی تصویر نمایشگر آن به 267 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

مایکروسافت در مورد سرفیس بوک خود این‌طور گفته است که این لپ‌تاپ برای کاربرانی که به نمایشگرهای بزرگ علاقه دارند بسیار مناسب بوده و البته در کنار آن، تجربه تایپ با یک لپ‌تاپ را نیز در این دستگاه تجربه خواهید کرد. برای مثال، کیبورد این لپ‌تاپ دارای نور پس‌زمینه بوده و به تایپ راحت، آسان و هر چه سریع‌تر شما کمک خواهد کرد. البته میزان ارتفاع کلیدهای کیبورد این لپ‌تاپ به 1.6 میلی‌متر می‌رسد که در این مورد، مایکروسافت مدعیست که در حالت تایپ با آنها، هیچگونه صدایی را نخواهید شنید. در کنار این موارد، در زیر کلیدهای کیبورد این لپ‌تاپ شاهد قرار گیری تاچ‌پدی شیشه‌ای با قابلیت پشتیبانی همزمان از  لمس پنج نقطه هستیم.

در کنار آن این لپ‌تاپ از قلم جدید مایکروسافت با نام Surface Pen stylus نیز پشتیبانی می‌کند. به واسطه پشتیبانی این لپ2تاپ از یک قلم استایلوس و استفاده از آن مشابه یک تبلت، مایکروسافت از این دستگاه به عنوان یک “کلیپ‌بورد دیجیتال” یاد کرده است. شاید این عبارت نتواند به طور کامل قابلیت‌های این لپ‌تاپ را نشان دهد اما مسلما ویژگی‌های بارز سری سرفیس این شرکت را به یاد شما خواهد آورد. ویژگی‌ بسیار خاصی همچون پشتیبانی قدرتمند از نسخه دسکتاپ سیستم عامل ویندوز به همراه قدرت سخت‌افزاری بسیار بالا در کنار ویژگی هیبریدی بودن (استفاده از این لپ‌تاپ به عنوان یک تبلت) از آن دسته هستند. مطمئنا به دلیل تمایز خاص این قابلیت با دیگر دستگاه‌های تولید شده تا به امروز، شاهد  فروش بیشتر این لپ‌تاپ در بازارهای جهانی خواهیم بود.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، سرفیس بوک مایکروسافت از تراشه‌های Core i5 و Core  i7 اینتل از سری اسکای‌لیک بهره‌مند بوده و در کنار آن از کارت گرافیک مجزای NVIDIA GeForce به همراه حافظه GDDR5  استفاده می‌کند. جالب است بدانید که کارت گرافیک این دستگاه در بخش داک کیبورد آن قرار گرفته است و به همین منظور در هنگام نیاز به اجرای عملیات گرافیکی سنگین، حتما می‌بایست صفحه نمایش آن به داک کیبورد متصل شده و در حالت لپ‌تاپ قرار گیرد. علاوه بر آن این لپ‌تاپ دارای دو عدد درگاه پورت USB 3.0 به همراه شیار کارت حافظه SD نیز هست. در ادامه شاهد نمایش جزئیات مشخصات فنی این لپ‌تاپ هستید:

Surface_Book

همچنین شرکت مایکروسافت مدعیست که با یک بار شارژ کامل این لپ‌تاپ می‌توانید به مدت 12 ساعت از آن استفاده کنید. علاوه بر آن این شرکت اعلام کرده است که این دستگاه هم اکنون، سریع‌ترین لپ‌تاپ 13 اینچی است که تا به امروز در سرتاسر هر سیاره‌ای تولید شده است! جالب است بدانید که مجری مراسم در ادامه این‌طور اضافه کرد که سرفیس بوک این شرکت دو برابر سریعتر از مک بوک پرو اپل است.

فروش لپ‌تاپ سرفیس بوک مایکروسافت از 26ام ماه اکتبر و با حداقل قیمت 1499 دلار شروع شده و از تاریخ هفتم اکتبر، خریداران می‌توانند برای در اختیار داشتن این لپ‌تاپ قدرتمند، ثبت نام کرده و آن را پیش خرید کنند.

price

در ادامه شاهد نمایش تصاویر مراسم معرفی لپ‌تاپ سرفیس بوک مایکروسافت هستید:

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال