مایکروسافت از اولین آل‌این‌وان خود با نام “سرفیس استودیو” رونمایی کرد

خانواده‎ی سرفیس مایکروسافت به صورت رسمی توسعه یافت تا یک کامپیوتر رومیزی را در خود جا دهد. این شرکت طی رویدادی که امروز در نیویورک برگزار کرد محصول جدید خود به اسم سرفیس استودیو را معرفی کرد. این کامپیوتر “به مقدار محدود” در تعطیلات سال جاری میلادی به قیمت‎های 2999، 3499 و 4199 دلار به […]

خانواده‎ی سرفیس مایکروسافت به صورت رسمی توسعه یافت تا یک کامپیوتر رومیزی را در خود جا دهد. این شرکت طی رویدادی که امروز در نیویورک برگزار کرد محصول جدید خود به اسم سرفیس استودیو را معرفی کرد. این کامپیوتر “به مقدار محدود” در تعطیلات سال جاری میلادی به قیمت‎های 2999، 3499 و 4199 دلار به بازار خواهد آمد که این تفاوت قیمتی بستگی به قطعات داخلی سخت‎افزاری سرفیس استودیو دارد. از امروز پیش‎فروش‎ها شروع شده است و سرفیس استودیو هم‎چنین در فروشگاه‎های خرده‎فروشی مایکروسافت زودتر از عرضه‎اش به بازار به نمایش گذاشته می‎شود. آقای Panos Panay، مدیر بخش تیم دستگاه‎های مایکروسافت گفت “ما به طور کامل ایمان داریم که سرفیس روش تولید، خلق و یادگیری شما را تغییر خواهد داد. محصولی که من به شما می‎خواهم نشان دهم تمامی این‎ها، ولی یک گام فراتر از آن، است. این محصول آشنا به نظر می‎آید، ولی حس و حالی متفاوت در خود دارد.”

او سپس به دنبال این صحبت‎ها از سرفیس استودیو رونمایی کرد، یک کامپیوتر آل‎این‎وان که به عنوان “باریکترین مانیتور ال‎سی‎دی جهان” با ضخامت 12.5 میلی‎متری تبلیغ شد. این نمایشگر لمسی حاوی یک بدنه‎ی آلومینیومی و ابعاد 28 اینچی است. طبق گفته‎ی Panay، خروجی پیکسل‎های این مانیتور 13.5 میلیون پیکسل است که به نسبت یک تلویزیون دارای رزولوشن 4K این تعداد 63 درصد بیشتر است. او گفت “این کامپیوتر بهترین مانیتور را در رده‎ی خود دارد”.

سرفیس استودیو از خروجی رنگ وسیعی پشتیبانی می‎کند که برای عکاسان، فیلم‎برداران و طراحان بسیار مهم است. مایکروسافت از این قابلیت به عنوان “TrueColor (رنگ حقیقی)” یاد می‎کند. این نمایشگر دارای نسبت تصویر 3:2 با تراکم پیکسلی 192 پیکسل در هر اینچ است. در قلب آن پردازنده‎های نسل شش اینتل استفاده شده و در بخش گرافیکی شاهد استفاده از کارت گرافیک GTX 980M شرکت انو‎یدیا هستیم و در مدل ارزان‎تر این سرفیس از کارت گرافیک 965M استفاده شده است. لولای سرفیس استودیو به این مانیتور اجازه می‎دهد تا در جهت 20 درجه تنظیم شود تا طراحی یا علامت‎گذاری اسناد وورد ساده‎تر شود. پانای گفت “این بازوهای کرومی در پس‎زمینه به طور کامل محو می‎شوند.”

استودیو از طیف وسیعی از لوازم جانبی از جمله قلم سرفیس و لوازم جانبی جدید پرتویی این شرکت یعنی سرفیس دایال (Surface Dial) پشتیبانی می‎کند که می‎توان مستقیم آن را روی استودیو قرار داد تا به دنبال آن امکان باز کردن منوها و انجام قابلیت‎های دیگر نظیر تنظیم حجم صدا، میزان روشنایی صفحه‎نمایش یا اسکرول کردن از میان یک سند وجود داشته باشد. هم‎چنین یک قابلیت دفع دست برای این صفحه‎نمایش لمسی دیده می‎شود که به کاربر اجازه می‎دهد مانع ورود فرمان‎های لمسی اشتباه شود تا تعامل با استودیو به شکل راحتی صورت گیرد. در کف این محصول گزینه‎های ارتباطی متعددی دیده می‎شود از جمله: پورت‎های صوتی، اس‎دی کارت، Mini DisplayPort، اترنت و 4 پورت یو‎اس‎بی 3.0. هم‎چنین ردیفی از میکروفون‎های داخلی دیده می‎شود تا فعال‎سازی دستیار صوتی داخلی ویندوز 10 یعنی کورتانا، از امتداد اتاق ساده‎تر باشد. هدف اصلی مایکروسافت به دنبال تولید سرفیس استودیو به طور کامل در رابطه با خلاقیت و تمرکز شدیدی در مباحث سه‎بعدی است. این شرکت به دنبال رونمایی از این محصول هم‎چنین به معرفی آپدیت Windows 10 Creators پرداخت. این به‎روزرسانی قصد دارد ایجاد محتوای سه‎بعدی را برای میلیون‎ها کاربر ویندوز 10 این شرکت ساده‎ و سریع ‎سازد. این آپدیت در خود بزرگترین به‎روزرسانی را برای اپلیکیشن قدیمی Paint دارد تا به دنبال آن کاربران ویندوز 10 با نرم‎افزار جدیدی به اسم Paint 3D آشنا شوند و آپدیت‎های بیشتری هم در راه هستند از جمله برای اپلیکیشن‎های موجود در بسته‎ی آفیس.

مگان ساندرس گفت “در طول سال آینده، شما شاهد ادغام شدن قابلیت سه‎بعدی در محبوب‎ترین اپلیکیشن‎های مایکروسافت خواهید بود.”

بخش سخت‎افزاری مایکروسافت کاملا در تلاش است قدرت رقابت مستقیم این شرکت را با شرکت‎های متعدد ساخت کامپیوترهای ویندوزی بالا ببرد. هم‎چنین این شرکت iMac اپل را هدف قرار داده است، گزینه‎ی محبوبی در بین طراحان خلاق. اپل انتظار می‎رود سری iMac خود را در ماه‎های آینده به‎روزرسانی کند.

تری مایرسون مدیرعامل بخش ویندوز مایکروسافت گفت “هر چند وقت یک‎بار ما به تعقیب ماموریت خود می‎پردازیم، ما فرصتی را برای ایجاد دستگاهی از یک دسته‎ی جدید مشاهده می‎کنیم. ما این لحظات را می‎فشاریم تا چیزی بیشتر از یک محصول ایجاد کنیم.”

مشخصات کامل سرفیس استودیو به صورت زیر است:

  • نمایشگر: 28 اینچی، رزولوشن 4500 در 3000 پیکسل، ال‎سی‎دی دارای فناوری PixelSense (تراکم پیکسلی 192 پیکسل در هر اینچ)، نسبت تصویر 3:2، تنظیمات رنگی Adobe sRGB و DCI-P، فناوری مولتی تاچ یا چندلمسی 10 نقطه‎ای
  • پردازنده: نسل ششم پردازنده‎ی Core i5 و Core i7 اینتل
  • حافظه‎ ذخیره‎سازی: درایو هیبریدی 1 یا 2 ترابایتی
  • مموری: 8، 16 یا 32 گیگابایت رم
  • گرافیک: GeForce GTX 965M 2 گیگابایتی (در مدل دارای پردازنده‎ی iCore 5) یا GTX 980M 4 گیگابایتی (در مدل دارای پردازنده‎ی iCore 7)
  • I/O: 4 پورت یو‎اس‎بی 0، جک هدفون 3.5 میلی‎متری، درگاه کارت اس‎دی، پورت اترنت، Mini DisplayPort
  • وایرلس: استاندارد 11ac Wi-Fi، بلوتوث 4.0
  • دوربین‎ها: دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی با پشتیبانی از ویندوز هِلو، دوربین پشتی با قابلیت ضبط ویدئوهای 1080p
  • کیفیت صدا: استریو 2.1 دالبی

تصاویری از سرفیس استودیو و مراسم معرفی آن را می‎توانید در زیر مشاهده کنید

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال