محققان دانشگاه MIT یک سیستم رباتیک بسته‌بندی خودکار توسعه دادند

محققان دانشگاه ام آی تی نوعی ربات به نام RoboGrocery توسعه دادند که می‌تواند در آینده به بسته‌بندی مواد غذایی در فروشگاه‌ها کمک کند. به نظر می‌رسد این سیستم بسته‌بندی رباتیک می‌تواند در آینده همانند سیستم صندوق خودکار گسترش پیدا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان بخش علوم کامپیوتر و هوش […]

محققان دانشگاه ام آی تی نوعی ربات به نام RoboGrocery توسعه دادند که می‌تواند در آینده به بسته‌بندی مواد غذایی در فروشگاه‌ها کمک کند. به نظر می‌رسد این سیستم بسته‌بندی رباتیک می‌تواند در آینده همانند سیستم صندوق خودکار گسترش پیدا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان بخش علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی در موسسه فناوری ماساچوست از یک سیستم رباتیک به نام RoboGrocery رونمایی کردند که در آن از بینایی کامپیوتری به همراه چنگ زننده رباتیک استفاده شده است. این سیستم می‌تواند در بسته‌بندی اقلام سوپرمارکتی در کیسه مورد استفاده قرار بگیرد. محققان برای آزمایش این رباتیک ۱۰ شی ناشناخته را روی نوار نقاله مواد غذایی برای استفاده ربات قرار داده بودند. این اقلام شامل اقلام ظریف و اقلام محکم بوده است.

کارکرد این سیستم رباتیک به گونه‌ای است که ابتدا سیستم بینایی وارد عمل شده اجسام روی تسمه را از نظر اندازه و جهت قرارگیری تشخیص می دهد. سپس سیستم چنگ زننده می‌تواند در زمان تماس با اقلام مختلف نوع آنها را تشخیص داده و از طریق حسگرهای فشار موجود در این انگشتان ترتیب قرارگیری اقلام را درون کیسه بررسی کند. به عنوان مثال در صورتی که در بین اقلام میوه‌های ظریفی مانند انگور وجود داشته باشد این حسگرهای فشار می‌توانند آن را تشخیص داده و آن را در ته کیسه قرار ندهند.

یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه به نام آنان ژنگ، در این مورد می گوید: این سیستم می‌تواند گام مهمی در داشتن ربات‌های مختلف برای اقلام قرار گرفته در محیط‌های واقعی بسته‌بندی به شمار رود. اگر چه هنوز این سیستم نمی‌تواند به طور کامل در فاز تجاری مورد استفاده قرار بگیرد اما تحقیقات اخیر ما نشان می‌دهد این سیستم می‌تواند نشان دهنده قدرت ادغام چندین حسگر در سیستم‌های رباتیک نرم باشد. با وجود پیشرفت‌های مختلف در این سیستم رباتیک هنوز جای توسعه در قسمت‌های مختلف از قبیل بازوی چنگ زننده، سیستم تصویربرداری، تعیین و نحوه ترتیب بسته‌بندی اقلام در این ربات و در آینده وجود خواهد داشت.