۷۵ درصد کاربران از طریق گوشی‌های موبایل گیم بازی می‌کنند

حسن کریمی قدوسی، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از آمار مصرف بازی‌های رایانه‌ای تا پایان سال گذشته در کشور خبر داد. به گفته وی، متوسط زمان استفاده از بازی رایانه‌ای در میان کاربران ایرانی ۷۹ دقیقه در روز برآورد می‌شود. ۷۵ درصد افراد از طریق گوشی موبایل بازی می‌کنند. بر اساس پیمایشی که در سراسر […]

حسن کریمی قدوسی، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از آمار مصرف بازی‌های رایانه‌ای تا پایان سال گذشته در کشور خبر داد.

به گفته وی، متوسط زمان استفاده از بازی رایانه‌ای در میان کاربران ایرانی ۷۹ دقیقه در روز برآورد می‌شود. ۷۵ درصد افراد از طریق گوشی موبایل بازی می‌کنند.

بر اساس پیمایشی که در سراسر کشور و با ارائه ۷۰ هزار پرسشنامه در میان مردم انجام شده، هم‌اکنون ۲۳ میلیون نفر در کشور بازی رایانه‌ای انجام می دهد که به طور متوسط روزانه ۷۹ دقیقه از وقت خود را به بازی اختصاص می‌دهند.

در سال گذشته ۴۶۰ میلیارد تومان در کشور بازی رایانه‌ای به فروش رسید. پنج درصد این میزان از فروش، سهم بازی‌های رایانه‌ای ایرانی بود و ۹۵ درصد این مبلغ به بازی‌های خارجی اختصاص داشت.

کریمی قدوسی افزود: سهم فروش بازی‌های رایانه‌ای طی ۱.۵ سال گذشته افزایش یافته است. پیش از این تنها سه درصد فروش بازی‌های رایانه‌ای را، بازی‌های ایرانی در اختیار داشتند که هم‌اکنون این رقم به پنج درصد رسیده است.

وی با تاکید بر افزایش فروش بازی‌های ایرانی به دلیل عرضه شدن بازی‌های موبایلی در کشور گفت: شواهد نشان می‌دهد که استقبال خوبی از بازی‌های موبایلی ایرانی از سوی کاربران صورت گرفته است؛ به نحوی که ۷۵ درصد کاربران از طریق گوشی‌های موبایل بازی می‌کنند و تنها ۲۵ درصد کاربران از کامپیوتر برای بازی کردن استفاده می‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال