ضریب نفوذ تلفن‌همراه و اینترنت در ایران به ترتیب 120 و 50 درصد

به گفته مسوولان در حال حاضر به ازای هر ایرانی دو سیم‌کارت فروخته شده که منجر به فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی موبایلی در کشور شده است و در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران به 120 درصد رسیده است. رشد شبکه‌های اجتماعی موبایلی باعث ایجاد تحول اساسی در توسعه اینترنت شده است که […]

به گفته مسوولان در حال حاضر به ازای هر ایرانی دو سیم‌کارت فروخته شده که منجر به فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی موبایلی در کشور شده است و در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران به 120 درصد رسیده است.

رشد شبکه‌های اجتماعی موبایلی باعث ایجاد تحول اساسی در توسعه اینترنت شده است که با توسعه نسل سه و چهار تلفن همراه، به یک باره شاهد افنجار شبکه‌های اجتماعی در جوامع بودیم که باید برای مدیریت بهتر آن، برنامه ریزی شود.

تا سال 1376، تعداد مشترکان اینترنت، 5000 نفر بود و در سال 1380 با ورود کارت و اینترنت دایل آپ به ایران، این تعداد به 700 تا 800 هزار نفر رسید؛ اما در این سال رشد وبلاگ‌نویسی موجب شد تا استفاده ایرانیان از اینترنت افزایش چشم گیری داشته باشد. از سال 1380 تا به امروز رشد کاربران اینترنت به صورت تصاعدی بود، به نحوی که امروز بیش از 42 میلیون مشترک داریم. در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در کشور 50 است.

طبق اظهارات داوود زارعیان، یک کارشناس حوزه ارتباطات و رسانه، میزان فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز فناوری اطلاعات، میزان به کارگیری آن و میزان آشنایی کاربران با مهارت‌های مورد نیاز، سه شرط اصلی برای کشورهای توسعه یافته در حوزه ارتباطات هستند. دلیل آسیب دیدن ما از ارتباطات ناتوانی در آموزش مهارت های مورد نیاز این حوزه بوده است که  باید در جهت افزایش سواد رسانه‌ای مردم قدم برداریم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال