اجرایی نشدن رجیستری گوشی‌های موبایل به دلیل عدم آمادگی اپراتورها

مهر ماه امسال قرار شد طرح رجیستری گوشی‌های موبایل با هدف جلوگیری از ورود گوشی‌های قاچاق اجرا شود، اما با گذشت بیش از ۳ ماه از وعده داده شده، این طرح به اجرا نرسیده است و گفته می‌شود که اپراتورهای موبایل آماده اجرا نیستند. قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در […]

مهر ماه امسال قرار شد طرح رجیستری گوشی‌های موبایل با هدف جلوگیری از ورود گوشی‌های قاچاق اجرا شود، اما با گذشت بیش از ۳ ماه از وعده داده شده، این طرح به اجرا نرسیده است و گفته می‌شود که اپراتورهای موبایل آماده اجرا نیستند.

قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این مورد گفت: از نظر فنی تمام مراحل تست طرح طی شده و در حقیقت، طرح رجیستری موبایل آماده اجرای نهایی است. اما کماکان وزارت ارتباطات اعلام می‌کند که برخی اپراتورها زیرساخت‌های لازم را نتوانسته‌اند فراهم کنند و لازم است تا دریافت تجهیزات توسط اپراتورها صبر کرده و به یکباره تمام اپراتورها، این پروژه را زیر بار ببرند.

به گفته وی، این کار از نظر فنی قابل انجام است و تمامی باگ‌ها و مشکلات آن نیز شناسایی شده است. به بیان دیگر اجرایی بودن و عملیاتی شدن پروژه رجیستری، امروز کاملا مسجل است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: تنها بخشی از زیرساخت‌ها در برخی از اپراتورهای سه گانه هنوز آماده نیست. اپراتورهای موبایل، تجهیزات مورد لزوم را نتوانسته‌اند تهیه کنند.

خورشیدی از اینکه وزارت ارتباطات حاضر به تعیین زمان برای اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل نیست، انتقاد کرد و گفت: این وزارتخانه معتقد است که زمانی را برای فراهم کردن زیرساخت‌های مدنظر نمی‌تواند اعلام کند. به همین دلیل نماینده وزارت ارتباطات چند روز پیش در یک مناظره تلویزیونی، زمانی فوق‌العاده دیرهنگام را برای اجرای این طرح، مطرح کرده است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات، قول پایان نیمه اول سال آینده برای راه اندازی این طرح داده شده است، اما به گفته خورشیدی، این زمان، به نوعی مهلت دادن به قاچاقچیان است و به هیچ عنوان منطقی نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال