اپراتورهای مجازی موبایل به‌زودی در کشور شروع به فعالیت خواهند کرد

صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در مورد آخرین وضعیت طرح ورود اپراتورهای مجازی به بازار تلفن همراه کشور گفت: تاکنون به ۱۶ متقاضی، موافقتنامه اصولی ارائه شده است و این شرکت‌ها در حال رایزنی برای توافق با اپراتورهای فعلی تلفن همراه کشور هستند تا بتوانند از امکانات شبکه این اپراتورها […]

صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در مورد آخرین وضعیت طرح ورود اپراتورهای مجازی به بازار تلفن همراه کشور گفت: تاکنون به ۱۶ متقاضی، موافقتنامه اصولی ارائه شده است و این شرکت‌ها در حال رایزنی برای توافق با اپراتورهای فعلی تلفن همراه کشور هستند تا بتوانند از امکانات شبکه این اپراتورها استفاده کنند. اولین موافقتنامه‌های اصولی برای برخی از این شرکت‌ها اسفندماه ۹۴ صادر شده است؛ بنابراین این شرکت‌ها ۶ ماه زمان دارند تا قرارداد نهایی خود با اپراتورهای موبایل را تا مردادماه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کنند.

وی در ادامه گفت: پس از ارائه قرارداد نهایی، پروانه بهره برداری از اپراتور مجازی موبایل برای این شرکت‌ها صادر می شود و آن‌ها می‌توانند نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تکمیل مدارک و ضمانت نامه برای دریافت موافقتنامه اصولی توسط 8 متقاضی دیگر نیز خبر داد و افزود: به طور هم زمان امکان دریافت پروانه بهره برداری از اپراتور مجازی برای سایر متقاضیان وجود دارد.

به گفته عباسی شاهکوه، اگر پروانه بهره‌برداری از این خدمات در نیمه دوم سال جاری صادر شود، اپراتورهای مجازی می‌توانند تا پایان سال، سرویس‌دهی خود را آغاز کنند. وی همچنین از تخصیص رنج شماره مجزا به اپراتورهای مجازی موبایل در کشور و رزرو یک رنج ۵۰ میلیون شماره‌ای برای این اپراتورها خبر داد.

معاون رگولاتوری با اشاره به ارائه سرویس‌های خاص از جمله سلامت، ویدئو و کنتور هوشمند به متقاضیان، تاکید کرد: این اپراتورها اگر بخواهند مانند اپراتورهای فعلی، سرویس‌های مکالمه، پیامک و دیتا بدهند موفقیتی نخواهند داشت. بلکه باید روی سرویس‌های ارزش افزوده خانگی و تجاری متمرکز شوند. وی در ادامه با بیان اینکه درآمد اپراتورهای مجازی موبایل، باید از ارائه سرویس‌های جدید و متفاوت باشد، گفت: نرخ خدمات پایه مانند مکالمه و دیتا روی سیم کارت‌های اپراتورهای مجازی متفاوت از خدمات فعلی اپراتورهای موبایل نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال