مراکش میزبان بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان خواهد بود

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، مراکش، میزبان بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان خواهد و این اتفاق نیز در شهر Ouarzazate (ورزازات) خواهد افتاد. اینطور که مشخص شده، این پروژه در 4 بخش مختلف انجام می‌شود که هر کدام از این بخش‌ها، از لوله‌هایی مختلف برای شکل‌دهی مزرعه‌ها تشکیل شده که در نهایت، تمامی آنها به یکدیگر متصل […]

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، مراکش، میزبان بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان خواهد و این اتفاق نیز در شهر Ouarzazate (ورزازات) خواهد افتاد. اینطور که مشخص شده، این پروژه در 4 بخش مختلف انجام می‌شود که هر کدام از این بخش‌ها، از لوله‌هایی مختلف برای شکل‌دهی مزرعه‌ها تشکیل شده که در نهایت، تمامی آنها به یکدیگر متصل و مجموعه‌ای پیچیده به وجود می‌آید. این مزرعه در کنار مزارع آبی و بادی فعالیت خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2020، نیمی از برق مورد نیاز کشور مراکش توسط این مزرعه‌های تولید شوند و اگر میزان برق تولیدی بیشتر شود نیز احتمال صادر کردن آن به اروپا، وجود خواهد داشت.

اگر تمامی معادلات مهندسان درست از آب در بیاید، مراکش می‌تواند میزبان یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌ه و مزارع خورشیدی جهان باشد و حتی استانداردی جدید نیز توسط این مزرعه‌ی خورشیدی در مورد اینکه یک مزرعه خورشیدی مگا به چه صورت خواهد بود نیز می‌تواند به وجود بیاید. همچنین در این صورت، می‌توانیم شاهد بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی متمرکز جهان نیز باشیم. هم‌اکنون ساخت این مزرعه فازبندی شده و فاز اول از آن با نام Noor 1، قرار است در ماه نوامبر آغاز شود.

باید بدانید که مزارع معمول فتوولتائیک از این تکنولوژی بهره نخواهند برد و عملکرد متفاوتی دارند چرا که در این مزرعه خورشیدی، از آینه‌های گران‌قیمت‌تر و پیشرفته‌ترنسبت به سایر مکان‌ها استفاده شده است. با اینکه هزینه‌ی تولید چنین مرکزی می‌تواند بالاتر باشد، اما نتایجی که به همراه خواهد داشت فوق‌العاده مثبت خواهند بود چرا که این مزرعه خورشیدی حتی قادر است شب‌ها نیز انرژی تولید نماید. طبق اطلاعات، مهندسین از حدود 500,000 آینه‌ برای ساخت این نیروگاه و تولید چنین انرژی بالایی استفاده خواهند نمود.

همچنین این آینه‌ها در 800 ردیف مختلف قرار گرفته‌اند که می‌توانند با تکنولوژی‌های بسیار خوبی که دارند، حرکت خورشید را نیز بررسی کرده و عملکرد خود را برای تولید بیشترین انرژی، بهینه‌ نمایند. پیش‌بینی می‌شود که این مزارع خورشیدی بتوانند با تولید 580 مگاوات برق، انرژی مورد نیاز برای 1 میلیون خانه را تامین نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال