دو گوشی Moto Z و Moto Z Force لنوو رونمایی شدند

مشخص شد که شایعات شنیده شده درست بوده‎اند. دیشب شرکت لنوو نه تنها از یک گوشی بلکه از دو گوشی هوشمند جدید Moto Z به نام‎های Moto Z و Moto Z Force، رونمایی کرد. این دو گوشی عملا دو مدل از یک پرچم‎دار به شمار می‎روند، به نحوی که مدل اول باریک‌تر و مدل دوم باتری […]

مشخص شد که شایعات شنیده شده درست بوده‎اند. دیشب شرکت لنوو نه تنها از یک گوشی بلکه از دو گوشی هوشمند جدید Moto Z به نام‎های Moto Z و Moto Z Force، رونمایی کرد. این دو گوشی عملا دو مدل از یک پرچم‎دار به شمار می‎روند، به نحوی که مدل اول باریک‌تر و مدل دوم باتری بزرگ‌تر بوده و یک صفحه‎ی نمایش نشکن (به اسم ShatterShield ) هم خواهد داشت که این شرکت تضمین می‎کند در زمان افتادن گوشی از دست شما نمی‎شکند.

Moto Z (که در زیر مشاهده می‎کنید) ضخامت 5.2 میلی‎متری دارد و از “آلومینیوم گرید هواپیما و فولاد ضدزنگ” ساخته شده است. نمایشگر آن از نوع لمسی و AMOLED با رزولوشن QHD و ابعاد 5.5 اینچ است و سایر مشخصات فنی آن عبارتند از چیپست اسنپ‎دراگون 820، 4 گیگابایت رم و حافظه‎ی داخلی 32 یا 64 گیگابایتی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه‎ی خارجی. دوربین پشتی یک سنسور 13 مگاپیکسلی بوده و قابلیت‎های فوکوس خودکار لیزری، رفع لرزش اپتیکال تصویر و فلش ال‎ای‎دی دو رنگی را در اختیار دارد و از طرف دیگر دروبین سلفی از نوع 5 مگاپیکسلی با لنزهای زاویه باز است.

gsmarena_002

این گوشی دارای یک حسگر اثرانگشت و یک روکش دافع آب است. باتری آن از نوع 2600 میلی‎آمپری بوده که بسیار سریع می‎تواند شارژ شود، به دنبال 15 دقیقه شارژ تا حداکثر 8 ساعت امکان استفاده از آن وجود دارد. این گوشی هوشمند دارای پورت یو‎اس‎بی Type-C است و سیستم‎عامل آن اندروید 6.0.1 مارشملو محسوب می‎شود.

gsmarena_003

Moto Z Force (تصویر بالا) با ضخامتی برابر با 6.99 میلی‎متر در مقابل ضخیم‎تر به شمار می‎رود، ولی معنای این حرف وجود یک باتری بزرگتر، باتری با ظرفیت 3500 میلی‎آمپر، یک دوربین با رزولوشن بالاتر و صفحه‎ی نمایش نشکن است. دوربین پشتی گوشی Moto Z Force از نوع 21 مگاپیکسلی با زاویه‎ی بازشدگی دیافراگم f/1.8 به همراه قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فازی است و ویژگی‎های فوکوس خودکار لیزری و OIS را همانند با مدل دیگر در اختیار دارد. به جز موارد ذکر شده، این دو گوشی مشابه هستند، از جمله این‎که در هیچ‎کدام جک هدفون 3.5 میلی‎متری دیده نمی‎شود. موتورولا ولی یک رابط پورت یو‎اس‎بی  Type-C به پورت 3.5 میلی‎متری در جعبه‎ی فروش این گوشی‎ها قرار داده است.

نقطه‎ی قوت هر دو گوشی‎های Moto Z پشتیبانی از MotoMod‎های جدید است، یعنی لوازم جانبی ماژولی که به سادگی به لطف تعدادی آهن‎ربای قوی به پشت گوشی متصل می‎شوند. آن‎ها با استفاده از 16 نقطه‎ی “جادویی” که شما می‎توانید در قسمت پایینی بخش پشتی گوشی‎های Moto Z و Z Force مشاهده کنید، به این گوشی‎ها متصل می‎شوند.

در ایالات متحده‎، Moto Z Droid Edition و Moto Z Force Droid Edition از تابستان امسال تحت قرارداد با اپراتور مخابراتی Verizon به فروش خواهند رسید. موتورولا هم‎چنین نسخه‎های غیر قفل شده سری Z خود را به صورت مستقیم در کشورهای دیگر در اختیار مصرف‎کنندگان قرار خواهد داد و در همین رابطه Moto Z از شهریورماه به بازار خواهد آمد. گوشی Z Force منحصرا برای اپراتور Verizon، حداقل در ابتدای کار، خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال