نقد و بررسی تخصصی گوشی Google Nexus 6 [قسمت سوم: بررسی کیفیت صدا، دوربین و اپلیکیشن‌های مرورگر وب و پیشفرض]

در قسمت دوم نقد و بررسی گوشی نکسوس6، به بررسی رابط کاربری، بنچمارک‌ها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی آن پرداختیم. هم اینک در قسمت پایانی، بخش‌های دیگر گوشی مورد بررسی و آزمایش قرار خواهند گرفت؛ با تک نیوز همراه باشید: اپلیکیشن گالری برنامه Photos گوگل، اپلیکیشن گالری پیشفرض نسخه 5.0 اندروید است که با باز کردن آن، دو زبانه […]

در قسمت دوم نقد و بررسی گوشی نکسوس6، به بررسی رابط کاربری، بنچمارک‌ها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی آن پرداختیم. هم اینک در قسمت پایانی، بخش‌های دیگر گوشی مورد بررسی و آزمایش قرار خواهند گرفت؛ با تک نیوز همراه باشید:

اپلیکیشن گالری

برنامه Photos گوگل، اپلیکیشن گالری پیشفرض نسخه 5.0 اندروید است که با باز کردن آن، دو زبانه را بر روی آن مشاهده خواهید کرد. یکی از آنها مربوط به نمایش تمامی عکس‌ها بوده و دیگری برای نمایش گوشه‌ای از تصاویر موجود در حافظه گوشی، انجام وظیفه می‌کند. در بالای زبانه‌ها، میانبر‌هایی برای دسترسی به تنظیمات برنامه و آیکونی برای انتخاب دسته‌ جمعی عکس‌ها وجود دارند.

gsmarena_067

gsmarena_066

gsmarena_068

 

با استفاده از این برنامه، در کنار تماشای تصاویر موجود در حافظه گوشی، قادر به دیدن تصاویر موجود در حافظه ابری مربوط به گوگل (Google cloud) خود نیز می‌باشید. عکس‌های به نمایش در‌آمده، بر اساس منبع آنها، تقسیم بندی می‌شوند (برای مثال تصاویری که از دوربین گوشی به ثبت رسیده باشد یا مربوط به اسکرین شات گوشی باشد).

با استفاده از میانبر movie و با انتخاب بسیار آسان تصاویر و کلیپ‌ها، می‌توان فیلم‌های بسیار زیبایی را از تلفیق آنها بوجود آورد. این دسته از تصاویر، وارد برنامه ساخت فیلم شده و بعد از آن می‌توان با افزودن موسیقی و پوسته‌های پیشفرض و همچنین گذشتن از چند مرحله، کلیپی زیبا را خلق نمود.

gsmarena_069

gsmarena_070

 

برای تماشای مجزای یک عکس، گزینه‌های زیادی را روبه‌روی خواهید دید. به اشتراک گذاری تصویر، تنظیم آن به عنوان عکس پس‌زمینه یا عکس مخاطب و ویرایش آن، از جمله این گزینه هاست. ویرایشگر عکس قدرتمند این اپلیکیشن ما را واقعا شگفت‌زده کرد زیرا در این بخش، گزینه‌ها و فیلتر‌های نامحدودی برای تغییرات دلخواه عکس، به کاربر ارائه می‌شود.

gsmarena_071

gsmarena_072

Viewing a single photo

gsmarena_073

gsmarena_074the built-in image editor

در پایان باید گفت که اپلیکیشن Photos این گوشی در عرصه نمایش و ویرایش تصاویر، بسیار تواناست. همچنان که استفاده از آن نیز بسیار راحت و لذت‌بخش است.

اپلیکیشن پخش ویدئو

برنامه ویدئو پلیر این گوشی، بسیار غیر هوشمندانه طراحی گشته و در نسخه 5.0 اندروید آن، همانند اپلیکیشنی است که ابتدا ساخته شده و سپس به طراحی آن فکر شده، زیرا دقیقا برای نمایش فیلم‌ها، هیچ برنامه اختصاصی وجود ندارد و کاربر برای دیدن لیست فیلم‌های خود می‌بایست به برنامه Photos این گوشی مراجعه کند.

gsmarena_075

gsmarena_076The video player is basic

این اپلیکیشن از کدک‌های H.263 و H.264 AVC و MPEG-4 SP و همچنین VP8 پشتیبانی می‌کند. این برنامه قادر به پخش بسیاری از فرمت‌های ویدئویی می‌باشد اما صریحا باید گفت که طرفداران جدی تماشای فیلم، در کنار استفاده از این اپلیکیشن، می‌بایست برای دانلود برنامه‌هایی قدرتمند‌تر، حتما سَری به اپلیکیشن‌های موجود در Google Play store نیز بزنند.

اپلیکیشن Google Play Music

برنامه Google Play Music، اپلیکیشن پیشفرض پخش موسیقی این گوشی می‌باشد و به تازگی این برنامه تحت ویرایش نسخه جدید اندروید قرار گرفته و طراحی متریال آن را به خود گرفته است. گرچه هنوز از نظر کاربردی، تغییر قابل ملاحضه بر روی آن دیده نمی‌شود. این اپلیکیشن قادر به نمایش تمامی فایل‌های صوتی موجود در حافظه کاربر بوده و در کنار آن، موزیک پلیر بسیار خوبی در زمینه پخش موسیقی‌های موجود در فضای ابری کاربر نیز می‌باشد.

gsmarena_077

gsmarena_078

gsmarena_080

gsmarena_081

 

همچنین اکولایزری جهت بوجود آوردن تنظیمات صوتی دلخواه، در این اپلیکیشن گنجانده شده است و در کنار آن، آیکون‌هایی برای تنظیم صدای فراگیر (surround sound) و بم صدا (bass) وجود دارند.

gsmarena_084

gsmarena_085

در صفحه Now Playing این برنامه، تصویر آلبوم موزیک در حال پخش نمایش داده می‌شود و در کنار آن، آیکونی برای دسترسی به دیگر موزیک‌های آن هنرمند وجود دارد. در هنگام پخش موزیک توسط این برنامه، قفل صفحه (lockscreen) گوشی، به عنوان فضایی برای نمایش تمام صفحه تصویر آلبوم موزیک در حال پخش بوده و در کنار آن، اطلاعات مربوط به موسیقی به همراه کنترلگر اختصاصی پخش موزیک قرار دارند. همچنین با پایین کشیدن نوار اعلانات گوشی، اجازه دسترسی به کنترلگر موسیقی آن نیز داده شده است.

gsmarena_083

gsmarena_086

gsmarena_087The now playing interface

جالب است بدانید که در کنار استفاده از این برنامه کاربردی، استفاده از سرویس‌های پخش گوگل نیز به مدت 6 ماه بطور مجانی به کاربر اهدا خواهد شد. البته این هدیه با‌ارزش و بسیار کاربردی را تنها با داشتن گوشی نکسوس 6 گوگل می‌توانید تجربه کنید.

کیفیت صدا

گوشی نکسوس6 در بسیاری از موارد، فوق‌العاده ظاهر شد اما این موضوع در مورد آمپی‌فایر‌های فعال خارجی آن صادق نیست. صدای خروجی این گوشی دارای اعوجاج بسیار زیادی بوده و همین موضوع برای کاهش قابل توجه امتیاز آن و خراب شدن جایگاه آن در تست‌های انجام شده، کافی است. گذشته از این مسائل، بلندی صدای گوشی، بسیار زیاد بوده و شاهد یکی از بهترین امتیازات در این بخش می‌باشیم. اما در هر حال، انحراف صدا و نویز آن بسیار زیاد بوده و نمی‌توان به راحتی از آن صرف نظر کرد.

در زمینه پخش صدا از طریق هدفون‌ها، نکسوس6 امتیازی زیر حد میانگین کسب نمود، گرچه نویز و انحرافات صدای آن نیز بطور کامل حذف شده بود. در زمینه stereo crosstalk، بهتر شده و امتیاز میانگینی را کسب نموده است.

در پایان باید گفت که داستان کیفیت صدای این گوشی، قصه از دست دادن فرصت‌هاست، زیرا این گوشی به یک جفت بلندگوی استریو مجهز شده اما باید گفت که این دو در انجام کار خود به بهترین شکل ممکن، ناتوان بوده و برای رقابت با گوشی‌های هم رده خود ساخته نشده‌اند. اما با توجه به آمار، تفاوتی زیادی در کیفیت صدای این گوشی و آنچه از آن انتظار می‌رفت وجود دارد:

Untitled

 

Untitled

 

دوربین

گوشی نکسوس6 موتورولا، از دوربینی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد و سنسور IMX 214 موجود در آن، ساخت شرکت سونی می‌باشد. همچنین بمنظور ثبت هرچه بهتر تصاویر، لرزشگیر اوپتیکال (OIS) نیز به آن اضافه گردیده است. به لطف طراحی بسیار زیبای این گوشی، فلاش دوگانه دوربین اصلی آن در درون حلقه‌ای که دور لنز دوربین را فرا گرفته است، قرار دارند. با کشیدن انگشت دست خود در محل قفل صفحه (با پیروی از gesture خاص تنظیم شده) یا با انتخاب میانبر گنجانده شده در صفحه صلی (homescreen)، توانایی فعال‌‌سازی اپلیکیشن دوربین گوشی را خواهید داشت.

حالت عکاسی

رابط کاربری برنامه دوربین این گوشی بسیار ساده، روان و کاربردی بوده و برای راحتی بیشتر، دکمه ثبت عکس آن در بخش سمت راست صفحه قرار گرفته است. از طریق آیکون منو قرار گرفته در بالا و سمت راست نمایشگر، اجازه دسترسی به تنظیمات Timer و flash به همراه گزینه‌های grid view و جابه‌جایی بین دو دوربین داده شده است.

در سمت چپ نمایشگر، گزینه‌هایی برای تنظیم هرچه بهتر حالت عکاسی وجود دارند و شامل regular shots و Panorama به همراه Lens Blur، Photo Sphere و آیکونی جهت انتقال به حالت فیلمبرداری می‌باشند.

gsmarena_088

gsmarena_089

gsmarena_090

gsmarena_097

 

برای استفاده از حالت +HDR می‌بایست آن را به صورت دستی فعال کنید. (انتظار داشتیم که برای استفاده از این حالت، تنظیمات حودکاری وجود داشته باشد اما متاسفانه در این نسخه نیز خبری از آن نیست).

فوکوس دوربین، بسیار سریع انجام شده و با لمس صفحه، اجازه انتخاب محل فوکوس داده شده است.

همچنین تنظیمات نوردهی تصاویر نیز برای هر صحنه قابل تنظیم می‌باشد و تنها کافیست که نگاهی به منو تنظیمات این اپلیکیشن بیاندازید. تنظیم دقت تصاویر ثبت شده و کیفیت تصاویر پاناروما، از دیگر گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود.

 

gsmarena_091

gsmarena_092

 

کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین نکسوس6 بسیار رضایت‌بخش بوده و در محل‌هایی با نور کافی، جزئیات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند، گرچه اثر کاهش نرم‌افزاری نویز در سایه‌های موجود در عکس به وضوح دیده می‌شود. رنگ‌ها بسیار زنده بوده و میزان کنتراست آن نیز مناسب حال دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی است. گستره دینامیکی ارائه شده نیز در حالتی میانگین قرار دارد.

تا به امروز، پردازشگر‌های تصویر زیادی را در بین گوشی‌های هوشمند به چشم خود دیده بودیم، اما نکسوس6 مطمئنا در حال استفاده از بهترین آنها است. بدون شک تصاویر ارائه شده توسط دوربین اصلی این گوشی، بسیار عالی و رضایت‌بخش بوده و قابل مقایسه با بهترین گوشی‌های حال حاضر دنیا است.

در تصاویر زیر، شاهد نمونه عکس‌های ثبت شده توسط دوربین اصلی نکسوس6 خواهید بود. (برای مشاهده بهتر جزئیات هر عکس بر روی آنها کلیک کنید):

 

 Nexus 6 Nexus 6 Nexus 6 Nexus 6
Nexus 6 Nexus 6 Nexus 6 Nexus 6
Google Nexus 6 camera samples

 فلاش دوگانه دوربین این گوشی در فواصل نزدیک، عملکرد خوبی دارد ولی حلقه حاوی فلاش آن، کمی پایین‌تر از حد انتظار ما بود. هرچند دو فلاش LED موجود در آن، قابل رقابت با بسیاری از گوشی‌های سطح بالای بازار می‌باشند.

Nexus 6 Nexus 6 Nexus 6 Nexus 6
Google Nexus 6 low-light camera samples: Flash On & Off 

تصاویر پانارومای تولید شده توسط دوربین این گوشی، دقتی برابر 10 مگاپیکسل را ارائه می‌دهند که در مقایسه با دقت اصلی دوربین، کمی فاصله داشته و یکسان نیستند، اما با بررسی دقیق‌تر این عکس می‌توان به ثبت جزئیات بسیار دقیق صحنه اشاره کرد. همچنین اثر بسیار کمی از هم‌پوشانی تصاویر بر جای مانده و از این نظر بسیار رضایت‌بخش است.

Google Nexus 6
Google Nexus 6 panorama sample

به منظور بررسی دقیق‌تر دوربین 13 مگاپیکسلی نکسوس6، دوربین این گوشی را در کنار گوشی‌های گلکسی نوت4 سامسونگ و جی3 الجی قرار دادیم. تست‌های انجام شده در لینک‌های زیر قابل مشاهده است:

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Motorola Nexus 6 versus the Galaxy Note 4 and LG G3

 حالت فیلمبرداری

حالت ضبط فیلم و تنظیمات آن، شباهت بسیار زیادی به حالت عکس‌برداری این اپلیکیشن دارد. برای کاهش حجم فیلم ضبط شده خود می‌توانید از گزینه 720p آن استفاده کنید و چناچنه قصد ضبط تصاویر با بالاترین کیفیت را دارید، می‌توانید از گزینه 2160p یا UHD  آن استفاده کنید.

gsmarena_095

gsmarena_096

اگر از دقت تصویر فیلم‌های ضبط شده چشم پوشی کنیم، با نگاهی دقیق به تصاویر ضبط شده متوجه کیفیت بالای تصاویر در کنار رنگ بندی بسیار عالی و جزئیات بسیار دقیق آن می‌شویم. فریم‌ریت تصاویر بسیار خوب و یکنواخت بوده و به کمک لرزشگیر اپتیکال موجود در آن، به راحتی از مشکل ثبت لرزش دست خود در تصاویر، خلاص می‌شوید.

بزرگترین گله ما از مود فیلم‌برداری این گوشی، ضبط صدای فیلم با حالت مونو بوده و با وجود تخصص موتورولا در این زمینه، بروز این نقض، بسیار نا‌امید کننده بنظر می‌رسد.

برای دانلود یا تماشای فیلم‌های ضبط شده توسط دوریبن اصلی این گوشی می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه بفرمایید (توجه شود که هیچگونه ویرایشی بر روی این کلیپ‌های 7 ثانیه‌ای انجام نگرفته است):

(2160p@30fps (36.4MB و (1080p@30fps (14.8MB

همچنین برای بررسی دقیق‌تر کیفیت مود فیلم‌برداری این گوشی، دوباره آن را در کنار گوشی‌های گلکسی نوت4 و جی3 الجی که هر دو از حالت فیلمبرداری با دقت 2160p پشتیبانی می‌کنند، قرار داده‌ایم:

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
Motorola Nexus 6 2160p video comparison

همچنین در زمینه فیلمبرداری با دقت 1080p، این گوشی را در کنار گوشی‌های آیفون6 پلاس اپل و گلکسی نوت4 قرار داده‌ایم:

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool
Motorola Nexus 6 1080p video comparison

اپلیکیشن‌های وب گردی

همانطور که از پیش انتظار می‌رفت، برنامه Google Chrome به عنوان اپلیکیشن پیشفرض مرورگری اینترنت در این گوشی برگزیده شده است. اخیرا طراحی این برنامه دچار تغییراتی شده و شکل و شمایل آن با نسخه 5.0 سیستم عامل اندروید (لالی‌پاپ) مناسبت پیدا کرده است.

gsmarena_099

gsmarena_101

gsmarena_102

gsmarena_103

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی اپلیکیشن گوگل کروم، توانایی آن در انتقال صفحات وب به نسخه دسکتاپی دستگاه کاربر از طریق اکانت گوگل آن می‌باشد. به کمک این ویژگی می‌توانید مقاله‌ای را بر روی نمایشگر کامپیوتر خود باز کرده و شروع به خواندن کنید و خواندن بقیه آن مقاله را در مرورگر کروم گوشی خود به اتمام برسانید. همچنین امکان انتقال بوکمارک‌ها و علاقه‌مندی‌های کاربر نیز وجود دارد.

gsmarena_105Chrome in landscape mode

این اپلیکیشن به واسطه ارائه تنظیمات گوناگون، بسیار حرفه‌ای بنظر می‌رسد و تقریبا امکان کنترل تمام جنبه‌های یک وب‌سایت در آن گنجانده شده است. انتخاب و دادن اجازه به اینکه چه میزان اطلاعاتی از قبیل JavaScript، تصاویر، cookies و pop-ups برای مرورگر قابل بارگزاری (Load) باشد، شامل این گزینه‌ها می‌شود. همچنین امکان کاهش میزان اطلاعات دریافتی از طریق تکنولوژی خاصی که به فشرده شدن اطلاعات از طریق سرور‌های گوگل منجر می‌شود نیز وجود دارد. (از تکنولوژی SPDY و WebP توسعه یافته توسط کمپانی گوگل برای فشرده سازی و ارسال اطلاعات به دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌شود).

اپلیکیشن Google Calendar

در بروزرسانی نسخه 5.0 سیستم عامل اندروید منتسب به لالی‌پاپ، برنامه Google Calendar این گوشی دچار تغییرات قابل ملاحظه‌ای گشته است. این برنامه هم اینک از طراحی بسیار زیبایی بهره‌ می‌برد و در نگارش جدید آن، برای هر ماه از سال، تصاویر گرافیکی خاصی در نظر گرقته شده است. توانایی جالب این برنامه، انتقال اطلاعات کاربر از اپلیکیشن Gmail و توسط اکانت خصوصی کاربر بوده و از این نظر، دیگر نگرانی خاصی بابت فراموش کردن پرواز‌ها، رزرو رستوران مورد علاقه‌تان و بسیاری از این موارد، وجود نخواهد داشت.

gsmarena_106


gsmarena_108

gsmarena_109

 

هم اکنون می‌توانید اطلاعات مربوط به یک رخداد را به شکل عکس و یا اطلاعات موقعیت مکان به آن بیافزایید. همچنین همانند بسیاری از برنامه‌های نسخه جدید اندروید گوگل، آیکون کوچکی در پایین و سمت راست نمایشگر به منظور افزودن رویداد‌های جدید کاربر وجود دارد.

اپلیکیشن‌های Google Docs, Sheets, Slides

سه برنامه Google Docs و Google Sheets و Google Slides به منظور ساخت و ویرایش پرونده‌های office کاربر انجام وظیفه می‌نمایند. این سه برنامه با فضای ابری Google Drive در ارتباط بوده و زمانی که کاربر به حالت offline می‌رود، این برنامه تا online شدن دوباره گوشی و ارتباط با فضای ابری کاربر، اطلاعات آن را به طور موقت ذخیره‌ خواهد کرد.

gsmarena_110

gsmarena_111

gsmarena_112

gsmarena_113

دیگر برنامه‌های پیشفرض گوشی

اپلیکیشن Google Fit از برنامه‌هایی است که به تازگی‌ برای گوشی هوشمند منتشر شده و در زمینه رسیدگی به سلامتی کاربر فعالیت می‌کند. این برنامه قادر به ارتباط با ساعت‌های هوشمند و دیگر لوازم سازگار با آن مثل ترازو‌های هوشمند می‌باشد و اجازه ثبت فعالیت‌ها، تنظیم اهداف و پی‌گیری پیشرفت‌های کاربر نیز داده شده است.

gsmarena_114

gsmarena_115

gsmarena_116

 

همچنین این برنامه توانایی ارسال اعلانات و یادآور‌هایی را نیز به منظور پی‌گیری فعالیت‌های کاربر در اختیار داشته و مطمئنا در آینده شاهد پشرفت و ترقی بیشتر این برنامه کاربردی خواهیم بود.

اپلیکیشن clock نسخه جدید اندروید، از نظر ظاهری تغییرات زیادی پیدا کرده، اما از نظر کاربردی خیلی دچار تحول نگشته و در این زمینه با نسخه قبلی خود تفاوت خاصی ندارد.

gsmarena_117

gsmarena_118

gsmarena_119

gsmarena_120

برنامه calculator این گوشی هم اینک از جلوه جدیدی برخوردار بوده و کار کردن با آن از همیشه راحت‌تر شده است.

gsmarena_121

gsmarena_122

 

اپلیکیشن Google Play store این گوشی نیز جلوه جدیدی پیدا کرده است، اما از نظر کاربردی، خیلی با نسخه قبلی تفاوت نداشته و از این نظر شما را سوپرایز نخواهد کرد.

gsmarena_123

gsmarena_124

gsmarena_125

سخن پایانی

گوشی نکسوس6 موتورولا، پرچمدار مطمئن و با‌صلابتی در زمینه داشتن اولین نگارش نسخه لالی‌پاپ اندروید است و در کنار داشتن ظاهری زیبا، از آخرین نسل سخت‌افزار‌های روز دنیا استفاده می‌کند. همچنین صفحه نمایش 6 اینچی این گوشی را تحسین کرده و در کنار آن، از نبود هیچ گونه لگ و تاخیر در اجرای برنامه‌ها، بسیار خشنود هستیم. همچنین قرار‌گیری لوگوی بزرگ Nexus بر روی پنل پشتی دستگاه، به آن زیبایی متفاوتی بخشیده است.

gsmarena_002

 

کمپانی‌های موتورولا و گوگل، هم اینک از صرف وقت و هزینه خود به منظور تولید چنین دستگاه راضی بوده و از نتیجه کار با‌ارزش خود خشنود هستند. هم اینک این فبلت از جایگاه خود راضی بوده و بر خلاف نسخه‌های گذشته سری نکسوس، می‌تواند با تمام قوا به رقابت با پرچمداران سایر کمپانی‌ها بیاندیشد.

نکات کلیدی که در بررسی این گوشی متوجه آنها شدیم:

1- به واسطه وجود خمیدگی‌ خاصی در بدنه گوشی نکسوس6، این گوشی با وجود ابعادی بزرگ، بسیار خوش دست بوده و به ارگونومی آن امتیاز بالایی می‌دهیم.

2- وجود نگارش پنجم از سیستم عامل اندروید، قدمی بزرگ برای این گوشی بوده و امتیازات آن را از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری افزایش داد.

3- تراشه ساخت کمپانی کوآلکام موجود در این گوشی، بسیار قدرتمند بوده و در اجرای برنامه‌ها هیچ‌گونه ضعفی دیده نمی‌شود.

4- دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی، بسیار رضایت‌بخش بود، هر‌چند ذخیره صدای فیلم ضبط شده آن به صورت مونو، کمی نا‌امید کننده بود.

5- دوام باطری گوشی با توجه به بزرگی ابعاد صفحه نمایش آن، بسیار راضی کننده بود.

6- شارژر توربوی کمپانی موتورولا (Motorola’s Turbo Charger) بسیار عالی ظاهر شد و این کمپانی می‌بایست در آینده آن را برای دیگر گوشی‌ها خود لحاظ کند.

7- کیفیت صدای گوشی خیلی خوب نبود و میزان کیفیت آن بیشتر بستگی به حالت استفاده کاربر دارد.

در مورد قدرت پردازشی تراشه اسنپدراگون 805 شرکت کوآلکام و قدرت نمایی آن در این گوشی، سخن زیادی به میان آوردیم. اما کماکان باید گفت که این تراشه سیلیکونی از توانا‌ترین سخت‌افزار‌های موجود در بازار است و در اجرای هیچ برنامه‌ای، کم نخواهد آورد.

صفحه نمایش آمولد 6 اینچی این گوشی که دقت QHD را به همراه داشت، خیلی عالی نبود، اما از تماشای آن کاملا لذت برده و مساحت و ابعاد زیاد آن، بسیار کاربردی است. همچنین قرار‌گیری دو بلندگوی استریو در کنار آن، گوشی نکسوس6 را به یکی از بهترین گوشی‌های پخش کننده فایل‌های چند رسانه‌ای تبدیل کرده است.

به لطف وجود لرزشگیر اپتیکال (OIS) این گوشی و رابط کاربری اندرویدی جدید آن، دوربینی با دقت 13 مگاپیکسل، پیشرفت بزرگی در خانواده نکسوس‌ها به حساب می‌آید. هم اینک عکاسی و فیلمبرداری با این گوشی، بسیار لذت‌بخش و با‌کیفیت بوده و امیدواریم در آینده نه چندان دور، این گوشی توانایی ضبط صدای فیلم به صورت استریو (همانند سری جدید گوشی‌های آیفون اپل) را نیز بدست بیاورد، همچنان که کمپانی موتورولا در این زمینه بسیار تخصص دارد.

مسلما بزرگ‌ترین برگ برنده این گوشی، مجهز بودن آن به نسخه 5.0 اندروید به صورت پیشفرض است و به لطف runtime جدید ART ، هم اینک این گوشی، بسیار زیبا‌تر شده و در زمینه کاربری نیز بسیار سریع‌تر بنظر می‌رسد. طراحی بسیار جدید material آن نیز با پاک سازی طراحی‌های پیچیده و رابط کاربری سنگین، به راحتی و سادگی کار با گوشی کمک کرده است.

طراحی هوشمندانه موتورولا، اجازه در دست گرفتن بهتر این گوشی بزرگ را داده و با وجود صفحه نمایش 6 اینچی و ابعاد بزرگ آن، قرار‌گیری آن در دست بسیار لذت‌بخش است. همچنین کیفیت ساخت بدنه و دیگر طراحی‌های آن نیز جایی برای انتقاد نگذاشته است.

عملکرد باطری این گوشی بسیار رضایت‌بخش بود ولی از یک باطرزی با این ظرفیت، انتظار بیشتری می‌رفت. از موتورولا به دلیل قرار‌ دادن شارژ وایرلس و شارژر توربو برای این گوشی متشکریم و در این زمینه هیچگونه کم و کاستی خاصی مشاهده نمی‌شود.

یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در این گوشی، فقدان وجود درگاهی برای افزایش حافظه دستگاه می‌باشد و بهتر بود که با وجود نسخه 5.0 اندروید و ویژگی‌های متنوع و بسیار جدید آن، درگاهی برای کارت microSD قرار می‌گرفت. البته به دلیل انتخاب و تولید نسخه 64 گیگابایتی نکسوس6، از تولید‌کنندگان این گوشی تشکر می‌کنیم.

نسخه 32 گیگابایتی گوشی نکسوس6 با قیمت 650 دلار قابل سفارش است و برای خرید نسخه 64 گیگابایتی آن نیز می‌بایست مبلغ 700 دلار را از حساب بانکی خود کسر کنید. همچنین اگر قصد خرید نسخه‌هایی از این گوشی با پشتیبانی اپراتور‌های آمریکایی را دارید، قیمت پرداختی آن در قسط‌های ماهانه‌ی 25 و 35 دلاری (بسته به میزان حافظه گوشی) تقسیم بندی خواهد شد.

امسال، بازار گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر، بسیار شلوغ بوده و نکسوس6 برای مقابله با آنها تنها به کمی شانس نیاز دارد! گلکسی نوت4 سامسونگ، آیفون6 پلاس اپل، جی3 الجی و لومیا 1520 مایکروسافت از رقیبان جدی این گوشی هستند.

پایان قسمت نهایی

با این تفاسیر، به نظر شما، خرید چنین گوشی با صفحه نمایشی بزرگ، که نه می‌توان آن را گوشی و نه می‌توان آن را تبلت خواند و با قیمتی این چنین بالا، به صرفه است؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال