طوفان MSI: کارت گرافیک GTX 980 Ti Lightning آماده‌ی در هم شکستن بازی‌های رایانه‌ای!

کارت گرافیک GTX 980 Ti پرچم‌دار فعلی کمپانی انویدیا به حساب می‌آید که 11 خرداد به صورت رسمی معرفی شد. این کارت با قدرت بسیار بالایی که دارد، در اختیار منتقدین و نویسندگان قرار گرفته و آزمایش شد و برخی از نتایج آن نیز منتشر شد که از جمله‌ی آن می‌توان به مقایسه‌ی قدرت این کارت، […]

کارت گرافیک GTX 980 Ti پرچم‌دار فعلی کمپانی انویدیا به حساب می‌آید که 11 خرداد به صورت رسمی معرفی شد. این کارت با قدرت بسیار بالایی که دارد، در اختیار منتقدین و نویسندگان قرار گرفته و آزمایش شد و برخی از نتایج آن نیز منتشر شد که از جمله‌ی آن می‌توان به مقایسه‌ی قدرت این کارت، با کارت گرافیک Fury X اشاره کرد.

پس از معرفی مدل‌های مختلف این کارت توسط شرکت‌های مختلف من جمله خود MSI، حالا این شرکت مفتخر است تا نسخه‌ی Lightning از این کارت را با قدرتی فوق‌العاده بالا معرفی نماید. GTX 980Ti Lightning از بهترین و بی‌نظیرترین تکنولوژی‌های شرکت MSI همچون TriFrozr (سیستم خنک‌کننده‌ با سه فن)، Trox Fan (فن‌های فوق‌العاده‌ی Trox)، سیستم SuperPipe (برای انتقال گرما به بهترین شکل ممکن) و نهایتا Military Class 4 (استاندارد نظامی MSI برای مقاومت بالای محصولات)، اشاره نمود. در واقع این کارت، همانند سایر محصولات سری Lightning شرکت، “یک شاهکار مهندسی” تمام‌عیار به حساب می‌آید!

بهتر است ابتدا نگاهی به مشخصات فنی این کارت داشته باشیم. 6 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 و 2816 واحد پردازشگر، از اصلی‌ترین بخش‌های مشخصات فنی این کارت به حساب می‌آیند.

MSI Launches the GeForce GTX 980 Ti Lightning Graphics Card specs

شهرت کمپانی MSI در طراحی و تولید سیستم‌های خنک‌کنندگی به اندازه‌ی کافی بالا بوده و توانایی بالای این شرکت در این زمینه، از پیش ثابت شده است. سیستم خنک‌کنندگی TriFrozr که شاهد به کارگیری آن در GTX 980 Ti Lightning هستیم، سه فن 90 میلی‌متری Trox را در کنار یکدیگر قرار داده که با ضخامت بسیار کمی که دارند، در عین مکش حجم قابل توجهی از هوا و انتقال آن، بدون کوچکترین سر و صدایی نیز کار می‌کنند. در قسمت پشتی این کارت نیز سه لوله‌ی انتقال حرارت 8 میلی‌متری قرار گرفته تا گرمای تولید شده توسط کارت را با نهایت سرعت به بیرون هدایت نمایند. جالب است بدانید که این لوله‌های انتقال حرارت، می‌توانند گرمایی تا میزان 700 وات را خارج کنند!

MSI Launches the GeForce GTX 980 Ti Lightning Graphics Card 7

بایوس دوگانه، از دیگر مواردیست که می‌تواند GTX 980 Ti Lightning را به محصولی کاملا متفاوت و خاص تبدیل نماید. اورکلاکرهای حرفه‌ای، قادر خواهند بود به وسیله‌ی بایوس مخصوص LN2 BIOS در این کارت، دست به شکستن رکوردهای جهانی زده بدون اینکه نیازی به هرگونه ویرایش سخت‌افزاری و مادینگ کارت داشته باشند. این بخش از بایوس، این قابلیت را دارد که اورکلاکر بتواند “تمامی” محدودیت‌های موجود در کارت را برداشته و از تمامی پتانسیل و توانایی کارت گرافیک، استفاده نماید.

طراحی و گنجاندن مدارهای بیشتر در این کارت، مورد دیگری است که سازندگان سعی کرده‌اند تا با بیشتر کردن تعداد مدارهای برق و فازهای کارت گرافیک، برق‌رسانی به کارت را تقویت و حجم زیادی از انرژی را در اختیار کارت قرار دهند. در واقع طراحی بورد اصلی GTX 980 Ti، به صورت 10-فازه بوده اما مهندسین MSI از یک سیستم 12-فازه برای GPU و از یک سیستم 3-فازه برای Memory یا حافظه، بهره برده‌اند.

img_2240

سیستم‌های کنترلی که MSI به صورت پیش‌فرض بر روی بورد اصلی قرار داده، سبب شده تا اورکلاکرهای کنترل کاملی بر روی کارت خود داشته باشند. از جمله‌ی این سیستم‌های کنترلی می‌توان به سیستم V-Check اشاره کرد که این امکان را به کاربر می‌دهد تا میزان ولتاژ PLL برای GPU و Memory را به درستی اندازه بگیرد. سیستم Triple Temp Monitor، دمای واقعی بخش‌های مختلف کارت همچون GPU و Memory را نشان می‌دهد تا دما بیش از حد بالا نرود. نهایتا، یک سیستم دیگر با نام Triple Overvoltage وجود دارد که با افزایش میزان برق‌رسانی و ولتاژ کارت، این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند به کلاک‌های بالاتری دست پیدا نمایند.

MSI Launches the GeForce GTX 980 Ti Lightning Graphics Card 3

از سیستم Mystic Light چه می‌دانید؟ رنگ کارت گرافیک و طراحی ظاهری آنها، می‌تواند یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی باشد که هر کسی را به سوی خود بکشاند. اما باید توجه داشت که پس از خرید کارت، دیگر نمی‌توان در مورد رنگ آن کاری کرد. اینجاست که سیستم Mystic Light می‌تواند به کاربرانی که به دنیای مودینگ علاقه‌ی زیادی دارند، کمک کند.

به وسیله‌ی این سیستم کاربران قادر خواهند بود تا رنگ لامپ‌های LED قرار گرفته بر روی این کارت را تغییر داده و شکل آن را به هر حالتی که دوست دارند، از آتش گرفته تا شکلی کاملا سرد، تغییر دهند. برای انجام این کار نیز کاربران تنها نیاز دارند تا نرم‌افزار Mystic Light را بر روی کامپیوتر خود نصب نموده و اقدام به تغییر رنگ کارت نمایند.

هنوز زمان عرضه و قیمت نهایی کارت گرافیک MSI GTX 980 Ti Lightning مشخص نشده اما انتظار می‌رود این کارت در تعداد محدود تولید گردد. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این کارت را مشاهده نمایید:



MSI Launches the GeForce GTX 980 Ti Lightning Graphics Card 6 MSI Launches the GeForce GTX 980 Ti Lightning Graphics Card 5MSI Launches the GeForce GTX 980 Ti Lightning Graphics Card 4MSI Launches the GeForce GTX 980 Ti Lightning Graphics Card 2

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال