ناسا در ماموریت آینده مریخ از ربات تغییر شکل پذیر استفاده می کند

تمرکز ناسا در سال های آینده روی ماموریت های بین سیاره ای خواهد بود. یکی از آنها سفر به مریخ است. از طرفی تجهیزات پیشرفته ای نیز برای این سفرها نیاز خواهد بود. به همین دلیل ناسا تصمیم دارد از ربات های تغییر شکل پذیر استفاده کند تا برخی از وظایف توسط آنها انجام شود. […]

تمرکز ناسا در سال های آینده روی ماموریت های بین سیاره ای خواهد بود. یکی از آنها سفر به مریخ است. از طرفی تجهیزات پیشرفته ای نیز برای این سفرها نیاز خواهد بود. به همین دلیل ناسا تصمیم دارد از ربات های تغییر شکل پذیر استفاده کند تا برخی از وظایف توسط آنها انجام شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از دانشگاه EPFL رباتی با نام Mori3 را توسعه دادند. از مهمترین قابلیت این ربات اندازه و شکل آن است که به عملکرد منحصر بفرد منجر میشود. همچنین این ربات با استفاده از قابلیت تغییر شکل می تواند از اشکال دو بعدی به سه بعدی تبدیل شود.

جیمی پیک، مدیر آزمایشگاه رباتیک و از محققان این پروژه می گوید: این ربات پر ساخت از اشکال اوریگامی الهام گرفته شده و هدف از ساخت آن نیز تغییر شکل آن بسته به مکان و موارد مورد استفاده خواهد بود.

این ربات دارای ویژگی های مناسب برای انجام ماموریت های فضایی را دارا است. زیرا امکان پیکربندی آن برای وظایف خاص وجود دارد. اگر چه این محققان معتقدند از این ربات می توان در موارد دیگر مانند برقراری ارتباط و یا تعمیرات نیز استفاده کرد. ناسا تصمیم دارد از این ربات برای انجام ماموریت در مریخ استفاده کند. تغییر شکل این ربات باعث میشود تا در ماموریت ها به فضای کمتری نیاز داشته باشد. در خال حاضر ربات های مورد استفاده در این ماموریت ها از نظر عملکرد دارای محدودیت بوده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال