ناسا قصد دارد با کمک ربات های شناگر اقیانوس های بیگانه را کاوش کند

ناسا یک طرح مفهومی جدید از ربات های شناگر ارائه داده است که می تواند برای کاوش اقیانوس های بیگانه مورد استفاده قرار گیرد. این طرح مفهومی مجموعه ای از ربات های شناگر است که امکان دارد به صورت گروهی و یا مستقل با هدف یافتن نشانه های حیات در جهان دور دست با یکدیگر […]

ناسا یک طرح مفهومی جدید از ربات های شناگر ارائه داده است که می تواند برای کاوش اقیانوس های بیگانه مورد استفاده قرار گیرد. این طرح مفهومی مجموعه ای از ربات های شناگر است که امکان دارد به صورت گروهی و یا مستقل با هدف یافتن نشانه های حیات در جهان دور دست با یکدیگر کار کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از مکان های امیدوار کننده برای جستجوی حیات فرازمینی اقیانوس های زیر سطحی در قمر های غول پیکر گازی است. به همین دلیل ناسا بودجه ای را برای توسعه و ساخت ربات های کوچک شناگر اختصاص داده است تا بتواند با کمک آنها نشانه هایی از حیات فرازمینی در اقیانوس های بیگانه پیدا کند.

 به عنوان مثال قمر مشتری به نام اروپا و قمر زحل به نام انسلادوس به عنوان توپ های یخی بزرگ دارای اقیانوس هایی در زیر پوسته بیرونی منجمد خود هستند. به همین دلیل فرضیه هایی مبنی بر وجود آب به عنوان عامل اصلی میزبانی از حیات در آن ها شکل گرفته است. به همین منظور ماموریتی به نام اروپا کلیپر نزدیک قمر اروپا تا سال ۲۰۳۰ انجام خواهد شد تا در این مورد جستجو هایی را انجام دهد.

 طرح مفهومی جدید ناسا همان استفاده از ربات های شناگر به نام SWIM میتواند بررسی این فرضیه را بهتر انجام دهد. قرار است در این ماموریت یک فرود گر روی پوسته یخی قمرها فرود بیاید و از کاوشگر خود استفاده کند. در این زمان گرمای باتری هسته ای می تواند یخ ها را ذوب و تونلی از میان یخ به اقیانوس زیر سطح ایجاد کند.

 در این هنگام کاوشگر حدود ۵۰ ربات شناگر را آزاد خواهد کرد تا به صورت مستقیم یا گروهی کاوش های خود را در این آب ها انجام دهند. این شناگرها به قابلیت هایی مانند سیستم پیشرانه، رایانه داخلی، ارتباطات فراصوت و همچنین برخی حسگرهای دما، شوری، اسیدیته، فشار و مواد شیمیایی مجهز خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال