ناسا ربات جراح به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند

ناسا قصد دارد طی همکاری با دیگر سازمان های فضایی در ماموریتی جدید یک ربات جراح به ایستگاه فضایی ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در آینده ای نزدیک فضانوردان بسیاری با کمک ناسا و یا دیگر آژانس های فضایی به فضا ارسال خواهند شد. در این دوره از ارسال فضانوردان […]

ناسا قصد دارد طی همکاری با دیگر سازمان های فضایی در ماموریتی جدید یک ربات جراح به ایستگاه فضایی ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در آینده ای نزدیک فضانوردان بسیاری با کمک ناسا و یا دیگر آژانس های فضایی به فضا ارسال خواهند شد. در این دوره از ارسال فضانوردان برخلاف ماموریت آپولو دوره های اقامت دراز مدت و چندین ماه به طول خواهد انجامید. ماموریت هایی نیز برای سفر به مریخ و عملیات های چند ماهه روی سطح این سیاره انجام خواهد شد.

 از طرفی شرکت های خصوصی نیز تلاش دارند تا اقامت در مدار پایینی زمین یا ایستگاه های فضایی را به صورت تجاری درآورند. بدین ترتیب در آینده میلیونها نفر ممکن است در اقامتگاه های فضایی یا سکونتگاه هایی غیر از زمین زندگی کنند. زندگی در فضا و اقامت در آنجا نیز ممکن است با چالشهای بسیاری همراه باشد. در صورت بیمار یا زخمی شدن فضانوردان در آنجا امکان ارائه فوریت های پزشکی و یا عمل های جراحی وجود ندارد.

پروفسور شین فاریتور به همراه همکاران خود از دانشگاه نبراسکا-لینکلن یک ربات جراح مینیاتوری طراحی کرده است و قصد دارد آن را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند. قرار است پلتفرم ربات جراح میرا در سال ۲۰۲۴ به ایستگاه فضایی ارسال شود. در این ایستگاه طی مأموریت هایی توانایی های این ربات جراح مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

پروفسور فاریتو از دانشکده مهندسی نبراسکا همکاری هایی با مرکز پروازهای فضایی و آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا داشته است. همکاری وی در زمینه طراحی و مونتاژ سطح نوردهای ناسا و برنامه ریزی حرکتی آنها بوده است. فاریتو در سال ۲۰۰۶ با همکاری یک استاد سابق جراحی به نام الینیکوف شرکت شکاف مجازی را تأسیس کرد.

فاریتو قصد دارد سال آینده طی همکاری با ریچل واگنر دانشجوی مهندسی این ربات را برای آغاز فاز آزمایشی در  ایستگاه بین المللی آماده کنند. این آماده سازی شامل طراحی بخش نرم افزار، قرارگیری ربات در محفظه آزمایشگاهی و همچنین ارزیابی استحکام آن در فضا و تحمل شرایط پرتاب است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال