ناسا در تلاش برای ردگیری گاز متان در زمین

ناسا برای ردگیری گاز متان در زمین نقشه های سه بعدی تهیه کرده است. گاز متان از جمله گازهای خطرناک گلخانه ایست که در حال افزایش در جو زمین است و به گرمایش زمین منجر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با تهیه نقشه های سه بعدی  نحوه تشکیل و […]

ناسا برای ردگیری گاز متان در زمین نقشه های سه بعدی تهیه کرده است. گاز متان از جمله گازهای خطرناک گلخانه ایست که در حال افزایش در جو زمین است و به گرمایش زمین منجر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با تهیه نقشه های سه بعدی  نحوه تشکیل و انتشار گازهای متان در زمین را ردیابی کرده است. گاز متان در زمین در اطراف زمین های کشاورزی و موسسه های صنعتی مربوط به آن و تاسیسات نفت و گاز تولید میشود. تهیه نقشه سه بعدی می تواند به شناسایی نحوه انتشار این گاز و اثرات آن در آینده کمک کند.

افزایش گاز متان که بر اثر فعالیت های انسانی افزایش پیدا کرده می تواند خطر بزرگی برای زمین و افزایش گرمایش آن محسوب شود. افزایش گاز متان در جو زمین نسبت به زمان انقلاب صنعتی تا کنون دوبرابر شده و این گاز تا 30 درصد در گرمایش زمین نقش دارد. برای جلوگیری از تولید بی رویه آن نیاز به تغییر در صنعت و کشاورزی است تا بتوان تولید آن را کنترل کرد. تولید دی اکسیدکربن و متان در زمین در سالهای اخیر افزایش داشته است. با این نقشه سه بعدی برنامه ریزی های آینده زودتر انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال