ناسا از هوش مصنوعی برای طراحی قطعات استفاده می کند

طراحی برخی از ماموریت های ناسا علاوه بر مهندسان، با کمک کامپیوتر انجام میگیرد. اکنون این آژانس فضایی قصد دارد در این فرایند از هوش مصنوعی نیز استفاده کند. اخیرا نیز در طراحی برخی قطعات مورد نیاز از این فناوری استفاده کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قطعات طراحی شده توسط […]

طراحی برخی از ماموریت های ناسا علاوه بر مهندسان، با کمک کامپیوتر انجام میگیرد. اکنون این آژانس فضایی قصد دارد در این فرایند از هوش مصنوعی نیز استفاده کند. اخیرا نیز در طراحی برخی قطعات مورد نیاز از این فناوری استفاده کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قطعات طراحی شده توسط هوش مصنوعی شباهت زیادی به استخوان های موجودات فضایی دارد. بیانیه اخیر ناسا میان می ده هوش مصنوعی قادر است در طراحی قطعات مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته ناسا قطعات طراحی شده توسط هوش مصنوعی با سرعت بیشتری انجام شده و استحکام بیشتری دارند. این قطعات قرار است در ماموریت های فضایی مورد استفاده قرار بگیرند.

البته طراحی تمام بخش های آن تماما توسط هوش مصنوعی انجام نشده است و مهندسان ناسا نیز در ابتدا پارامترها و اهداف را مشخص کرده آمد. ناسا در طراحی قطعات به مشخصات خاص و پیچیده نیاز دارد. زیرا بسیاری از آنها قرار است به عنوان رابط بین سطوح دیگر و با جنس های مختلف قرار بگیرد. با توجه به استحکام بالای قطعات در برخی موارد هوش مصنوعی می تواند برای رفع نیازها مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به رواج استفاده از این فناوری ممکن است در آینده استفاده از آن در ماموریت های فضایی نیز افزایش یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال